W obecnych realiach rynkowych coraz większym wyzwaniem dla firm staje się nie tyle pozyskanie nowych klientów, co utrzymanie już posiadanych. Badania marketingowe dobitnie wykazują, że mniejszym kosztem jest zachowanie klienta niż poszukiwanie i pozyskiwanie nowego, a także, że ponad 70% przypadków utraty klienta ma przyczyny nie w jakości czy cenie produktu, ale w złej obsłudze. Ten wysoki standard obsługi, przy rosnącej w każdej dziedzinie konkurencji staje się sztuką i wyzwaniem dla każdej firmy, ale głównie przez działania konkretnych pracowników. Z drugiej strony utrzymanie standardów obsługi, zwłaszcza wśród specyficznej grupy klientów wymaga wysokich kwalifikacji interpersonalnych, asertywności, wewnętrznego spokoju – co nie jest łatwe.
Na szkoleniu uczestnicy nie tylko poznają skuteczne standardy zachowań, efektywny sposób obsługi klienta, ale też nauczą się, jak myśli i co czuje klient. Umiejętności zdobyte na szkoleniu posłużą do podniesienia jakości obsługi a tym samym do zwiększenia dobrego samopoczucia i poprawy relacji z klientami.
CELE SZKOLENIA
· Uzmysłowienie uczestnikom wiedzy dotyczącej oczekiwań klientów
· Uświadomienie, czym jest reklamacja dla klienta i Firmy.
· Zdobycie praktycznych umiejętności przyjmowania i rozpatrywania reklamacji klientów
· Przekazanie narzędzi do efektywnego porozumiewania z klientami
· Kształtowanie u uczestników zachowań wzmacniających wizerunek Firmy
· Utrzymanie większej ilości zadowolonych klientów
· Wypracowanie praktycznych umiejętności związanych z obsługą klienta
· Wzrost motywacji do podnoszenia kwalifikacji
· Dbanie o prawidłowy wizerunek Firmy
· Wypracowanie modeli zachowań zapobiegających konfliktom i niedomówieniom