E-nauczyciel (wg metodologii e-math) to jedyne w pełni interaktywne* narzędzie do prowadzenia lekcji matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych.
Szybkość dostępu do informacji zawartych w Internecie sprawia, że obserwujemy niezwykle dużą zależność w relacji Uczeń-Internet, a skoro uczniowie tak chętnie korzystają z komputera to dlaczego nie wykorzystać tego zjawiska do nauki przedmiotu ścisłego?
E-nauczyciel jest obszernym zbiorem rzeczywistych lekcji matematyki, a więc zawiera gotowe lekcje, przykłady, ćwiczenia i zadania, które uczeń może rozwiązywać w trakcie zajęć na tablicy interaktywnej. Nauczyciel w tym przypadku nadzoruje pracę ucznia, ale to program sprawdza wyniki i ocenia ucznia, dzięki czemu nauczyciel może poświęcić więcej uwagi na wyjaśnienia ewentualnych problemów oraz trudnych zagadnień.
Program posiada szeroki przekrój zadań, które są zilustrowane odpowiednimi rysunkami, wykresami, symulacjami i animacjami 3D, dzięki czemu pomagają uczniom zrozumieć najtrudniejsze zagadnienia matematyczne.
Usługa jest tak zaprojektowana, aby była maksymalnie przejrzysta i czytelna, a dodatkowo przypomina arkusze maturalne, a więc przyzwyczaja uczniów do wyglądu rzeczywistego egzaminu. Ponadto nic nie rozprasza ucznia - na stronie nie ma żadnych reklam, wyskakujących okienek, natłoku informacji. Tylko niezbędna wiedza.
E-nauczyciel umożliwia pracę w oparciu o całość lub część materiału dydaktycznego i pozwala elastycznie dopasować go do poziomu i zaawansowania grupy. Niewątpliwą zaletą jest fakt, że program pozwala budować relację nauczyciel-uczeń-rodzic, gdyż rodzice mogą na bieżąco monitorować dokonania swojego dziecka.
Usługa e-nauczyciel została oparta na metodologii e-math, opracowanej przez wieloletniego nauczyciela akademickiego Urszulę Korzeniowską. Metodologia e-math to kwintesencja ponad 20 letniego doświadczenia w nauczaniu nauk ścisłych i skutecznego przygotowania uczniów do matury.
E-nauczyciel (wg metodologii e-math) jest dostępny w abonamencie na wybrany okres czasu (np. 1 miesiąc, 6 miesięcy, rok...), z dostępem do całego materiału lub do wybranych działów matematycznych. Usługa to oszczędność i wygoda, ponieważ abonament upoważnia nauczyciela do korzystania z materiału dydaktycznego z dowolną klasą w dowolnej szkole.
Program nauczania zastosowany na platformie e-math.pll jest zgodny z aktualnymi wytycznymi MEN i został doceniony prestiżową nagrodą Diament Oświaty 2013 w kategorii Nowoczesne Projekty i Rozwiązania dla Edukacji.
Zobacz jak efektywnie wykorzystać e-nauczyciela na lekcji matematyki. Przekonaj się, że warto. Wypróbuj bezpłatną lekcję i zobacz reakcję uczniów!!!
Po wykupieniu abonamentu dostęp do usługi jest możliwy w każdej szkole, w pracowni komputerowej czy też w domu.
Wystarczy:
- zalogować się do programu
- uruchomić wybrany dział matematyczny
- prowadzić lekcje z pomocą e-nauczyciela
Usługa e-nauczyciel (wg metodologii e-math) uruchamiana jest z serwerów e-math.pl i wymaga stałego połączenia z internetem - login i hasło nauczyciel otrzymuje w procesie rejestracji.
Wymagania:
- komputer z dostępem do internetu z dowolnym systemem operacyjnym (zalecany Windows)
- przeglądarka internetowa (zalecana Chrome lub Firefox)
- zainstalowana bezpłatna wtyczka FlashPlayer
- projektor do prezentacji lekcji i zadań
- tablica dotykowa dla wykorzystania pełnej interaktywności podczas rozwiązywania zadań.
W przypadku wątpliwości lub problemów należy napisać: Wyślij e-mail
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub problemów należy napisać: Wyślij e-mail
Kontakt: Wyślij e-mail
FAQ: Pytania? Chętnie odpowiemy. Zapraszamy też tutaj: Wyślij e-mail
Inne produkty na platformie e-math.pl:
1. e-uczeń (wg metodologii e-math)
2. Maturalne Warsztaty Matematyczne
3. Korepetycje on-line
Strona internetowa: Wyślij e-mail
Facebook: „Matematyka-zdam maturę” Wyślij e-mail )
Nagroda Diament Oświaty 2013 w kategorii Nowoczesne Projekty i Rozwiązania dla Edukacji
Dodatkowe aktywności: twórca Dnia Matematyki (12. marca) oraz Dnia Maturzysty (25. kwietnia); udział w wielu prestiżowych wydarzeniach edukacyjnych, m.in. Międzynarodowe Targi Poznańskie 2014, Edu Trendy 2013
Wszystkim nauczycielom bardzo dziękujemy za opinie i pomysły. Wasza opinia jest dla Nas bardzo cenna. Zapraszamy do przesyłania sugestii na Wyślij e-mail
1. Odkąd zaczęłam używać e-math nie mogę uwierzyć, ze praca z tablicą interaktywną może być tak prosta i przyjemna. Od strony merytorycznej materiał przygotowany profesjonalnie, posiada również dużą liczbę zadań. Uczniowie chętnie podchodzą do tablicy – teraz w dobie komputerów jest to coś co znają i uwielbiają - matematyka nie kojarzy im się już z nudnym obowiązkiem, ale ciekawym doświadczeniem. Z czystym sumieniem polecam program, jest naprawdę bardzo dobry i przy tym odpowiada na potrzebę unowocześniania szkoły i wprowadzenia jej w XXII w. Tak właśnie moim zdaniem powinna wyglądać szkoła przyszłości – prosto, interaktywnie, ciekawie. - Dorota W., nauczycielka z LO Warszawa
2. Interaktywność w dziedzinie matematyki wreszcie zaczyna wychodzić ze sfery dumnego sloganu reklamowego i nabiera wartości użytkowej. Gdyby wyobrazić sobie kartkę papieru , oraz kartkę papieru która sama sprawdzi i powie co myśli o tym, co napisał na niej uczeń, to e-nauczyciel, jest właśnie krokiem w stronę tej drugiej. Mogę traktować go jako podręcznik, ćwiczenia i swego rodzaju asystenta nauczyciela. Dzięki temu na lekcji „jest nas dwóch”, a wiadomo o ile więcej można wtedy poświęcić uwagi uczniom i zindywidualizować podejście do Nich. - Damian G., nauczyciel matematyki ze Szczecina
3. E-nauczyciela pokazali mi… uczniowie. Jeden z nich wykupił dostęp do e-ucznia i pochwalił się tym na lekcji. Wszedłem na stronę e-math.pl i okazało się, że jest też usługa dla nauczycieli (właśnie e-nauczyciel). Poczytałem, poszperałem i spodobała mi się przede wszystkim skuteczność wyeliminowania kartek z moich lekcji. Teraz na początku lekcji uruchamiam e-nauczyciela, wybieram temat, przedstawiam go (czasem co-nieco dopowiadając), a następnie proszę uczniów do tablicy (dotykowa), by rozwiązali kilka zadań. O dziwo sami się zgłaszają… Przyznają, że zależy im na gromadzeniu kamieni. A jeśli jakiś uczeń otrzyma w zadaniu 10 kamieni – wpisuję mu piątkę. Dzięki e-nauczycielowi moje lekcje stały się ciekawsze, a ja poświęcam znacznie mniej czasu na ich przygotowanie (jak mówią Anglicy: „win-win situation”. Wiem też, że mogę liczyć na wsparcie techniczne ze strony Wyślij e-mail . Dziękuję e-mathowi. - Robert Sz,., nauczyciel z Poznania
4. Przygotowuję uczniów do matury podstawowej i rozszerzonej od ponad 20 lat. Wiem, że ich problemy zwykle wynikają z braków ze szkół poprzednich, gimnazjum a nawet podstawówki. Uczniowie pracujący z e-math.pl mają ten komfort, że mogą bez obaw (czytaj: kompromitacji) uzupełnić te luki w swoim własnym tempie i przyjść na lekcję do szkoły z wiedzą, która pozwala mi przeprowadzić zaplanowane lekcje w normalnym tempie ale z pewnością, że wszyscy nadążają. Wykorzystuję e-math.pl na lekcjach bo jest to jedyny program wspomagający nauczanie matematyki, który pozwala na pełne wykorzystanie tablicy interaktywnej, nie tylko jako ekranu do projektora (jak to było z programami dostępnymi na rynku) ale jak nowoczesne narzędzie reagujące na treści wpisywane przez uczniów. E-math.pl daje mi tę niesamowitą przewagę, która powoduje, że uczniowie szybciej się uczą i lubią być wywoływani do tablicy :) - Urszula K, Łódź
5. Dlaczego e-nauczyciel wg e-math.pl? Zajęcia lekcyjne z tym programem, to zajęcia z wykorzystaniem nowych technologii i cieszą się dużym zainteresowaniem wśród moich uczniów. Komputer, tablica interaktywna czy inne pomocne dydaktyczne jakie wykorzystuje na zajęciach lekcyjnych, przyczyniają się do lepszego zrozumienia lekcji, zaangażowania czy też zainteresowania przerabianym materiałem. A jak wszyscy wiemy, w przypadku matematyki nie jest to prosta sprawa. – Renata G., Wrocław
6. W końcu szansę skorzystania z nowych technologii w edukacji mają również moi uczniowie. Korzystanie z e-nauczyciela w czasie lekcji matematyki pozwala mi na wzbogacenie i urozmaicenie ich poprzez stosowanie wizualizacji i interaktywności. W obecnym świecie nowoczesne metody pracy, pozwalają uczniom na lepsze przyswojenie wiedzy, a lekcje są ciekawsze i bardziej atrakcyjne. Uczniowie są bardziej aktywni w czasie lekcji, i co istotne chętniej odrabiają zadane prace domowe. Gorąco polecam pracę z tym programem. – Anna P., Lublin
Opinie na temat współpracy z nami przy innych pomysłach – tutaj na temat I ogólnopolskiego Dnia Matematyki:
1. „Bawiliśmy się wspaniale – piszą Anna G. i Beata Ł. z Gimnazjum Publicznego w Lamkach. – Na matematyce może być też wesoło i... zaskakująco. Zadania z Turnieju Matematycznego zaskoczyły nawet nauczycieli. Matematyka jest jednak Królową Nauk.”
2. „Zainteresowanie młodzieży było duże, takich lekcji chcieliby więcej. Sami informowali o święcie liczby π!” - Nauczyciele z Publicznego Gimnazjum nr 3 im. Zjednoczonej Europy
3. „Turnieje bardzo się uczniom podobały. Ja też jestem bardzo zadowolona z przeprowadzonych lekcji. Gratuluję świetnego pomysłu i myślę, że prezentację wykorzystam jeszcze nie raz.” – pisze p. Beata Z.
więcej: Wyślij e-mail
e-math, matematyka, korepetycje, liceum, technikum, interaktywność*, ponadgimnazjalny, klasówka, sprawdzian, test, matura, on-line, arkusze maturalne
---------------------------------------------
* interaktywny - (łac. interactus – dosłownie: czyn wzajemny) to pojęcie z dziedziny komunikacji. Oznacza zdolność do wzajemnego oddziaływania na siebie, przez komunikujące się strony. Większość stron/programów uczących oferuje interaktywność ograniczoną do sprawdzania wyników testów. Tylko metodologia e-math oferuje pełną interaktywność, w której użytkownik rozwiązuje zadania na ekranie, a ścieżka rozumowania jest kontrolowana. Metodologia e-math wprowadza również kilkupoziomowe podpowiedzi wspierające nauczanie.