Zapraszamy Państwa na szkolenie personalne pod tytułem: „Jak pozyskać i utrzymać pracowników czyli sekrety udanej rozmowy kwalifikacyjnej”
Rozmowa kwalifikacyjna czyli wywiad jest metodą najczęściej stosowaną w selekcji kandydatów, mimo, iż jest metodą najsilniej obciążoną możliwością sterowania własną atrakcyjnością przez kandydatów i przez pracodawcę. Z punktu widzenia pracodawcy rozmowa kwalifikacyjna jest najbardziej popularnym narzędziem selekcji, gdyż dzięki niej ma on okazję zobaczyć, poznać i ocenić bezpośrednio kandydata. Jednocześnie osobiste spotkanie to często jedyna podstawa oceny kandydata przez pracodawcę. Z punku widzenia pracownika rozmowa kwalifikacyjna bywa jedyną możliwością zaprezentowania się pracodawcy i bezpośrednio od jej wyniku może zależeć sukces kandydata - zdobycie pracy. A skoro tak wiele zależy od rozmowy bezpośredniej, nie dziwi fakt, że obydwie strony – pracownik i pracodawca - starają się jak najlepiej do niej przygotować. Sukces pracodawcy to profesjonalnie opracowany kwestionariusz do rozmów kwalifikacyjnych, modyfikowany w zależności od zachowania i poziomu kandydata. Dzięki wcześniej opracowanym pytaniom pracodawca może kontrolować przebieg rozmowy i nie obawia się, że pominie kluczowe kwestie z punktu widzenia firmy i danego stanowiska.
Aby jednak w ogóle doszło do rozmowy kwalifikacyjnej z odpowiednimi kandydatami, najpierw to oni muszą dokonać wyboru przyszłego pracodawcy. Takiego, którego marka jest znana, prestiżowa i obiecuje satysfakcjonującą współpracę na miarę coraz wyższych oczekiwań potencjalnych pracowników.
Jak kandydaci postrzegają firmę? Tak, jak jej pracowników, bo pracownicy także mogą mieć prestiżową lub słabą markę. Próba silniejszego zaistnienia na rynku prestiżowych pracodawców poprzez wysiłek ograniczony wyłącznie do wybranych osób: menedżerów, działu marketingu, PR, to często jednak za mało. Pozostaje więc olbrzymi, nie do końca wykorzystany kapitał – pracownicy. Aby pomóc w zagospodarowaniu owego kapitału, coraz więcej przedsiębiorstw wdraża program budowania markowej firmy poprzez „markowych” pracowników, którzy stają się swego rodzaju nośnikami pozytywnych informacji i skojarzeń na temat swego pracodawcy. Specjaliści od marketingu przewidują, iż działania typu „internal branding” staną się docelowo jednym z najważniejszych narzędzi zarządzania strategicznego – także z punktu widzenia działań HRM.
Kluczowe elementy naszej metodologii:
Ø Forma warsztatowa, aktywizująca wszystkich uczestników zajęć w sposób kreatywny (w każdym module dyskusje grupowe, ćwiczenia indywidualne i grupowe)
Ø Uczenie praktycznych umiejętności pozwalających na przeprowadzenie profesjonalnego procesu naboru pracowników.
Cel szkolenia:
Ø Prezentacja najnowocześniejszych technik pozyskiwania pracowników z wewnętrznego i zewnętrznego rynku pracy
Ø Przygotowanie praktyczne do profesjonalnego prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej na różnorodne stanowiska jako ważnego instrumentu menedżerskiego
Ø Wypracowanie programu budowania prestiżowej marki pracodawcy „od wewnątrz”, poprzez działania samych pracowników.
Uczestnicy:
Warsztat przeznaczony przede dla osób, które prowadzą lub będą w przyszłości prowadzić procesy doboru pracowników i potrzebują usystematyzowania posiadanej wiedzy, w tym wsparcia merytorycznego przy konstruowaniu profesjonalnych kwestionariuszy do rozmowy kwalifikacyjnej.
Korzyści ze szkolenia:
Dla firmy:
Ø będzie postrzegana jako prestiżowy pracodawca, dysponujący system pozyskiwania pracowników na wyróżniającym się poziomie;
Ø podniesie swoje możliwości konkurowania na rynku i poprawy wyników
Ø jej pracownicy będą pewniejsi siebie w sytuacjach prowadzenia trudnych rozmów rekrutacyjnych.
Dla uczestników:
Ø nauczą się profesjonalnego przygotowywania i prowadzenia procesów rekrutacji i selekcji
Ø będą mieć możliwość skonstruowania profesjonalnego kwestionariusza do rozmowy kwalifikacyjnej na konkretne stanowiska według realnych potrzeb własnej firmy
Ø uzyskają umiejętność budowania unikatowego narzędzia budowania marki prestiżowego pracodawcy poprzez praktyczne, codzienne działania samych pracowników.
Wyślij e-mail
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.