Zapraszamy Państwa na szkolenia interpersonalne pod tytułem: „Brygadzista, mistrz – mały menadżer”.
Skutecznie działający pracownik na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej firmy to solidna podstawa do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Jego zapał, postawa, motywacja, zorientowanie na wyniki jak również chęć do współpracy wewnątrz zespołowej to obszary, w których szefowie oddziaływają na swoich podwładnych.
Wielokrotnie zdarza się, że sfery te są niewykorzystane przez szefów z powodu niekompletnej wiedzy z zakresu funkcjonowania człowieka lub też są osłabiane ze względu na niedoskonałości w zakresie komunikacji interpersonalnej, nieprecyzyjnej diagnozy oczekiwań pracownika jak również niedostateczna znajomość własnej osoby na sytuacje stresowe.
Wszystkie te elementy mają duże przełożenie na ocenę przełożonego przez podległy personel, co niesie za sobą w większości przypadków identyczną opinię na temat firmy.
Rynek pracy wymusza na pracodawcy coraz bardziej wymagające podejście do kadry kierowniczej. Otwarcie granic spowodowało większy problem z pozyskaniem załogi jak również utrzymaniem pracowników w firmie. Wiele zakładów pomimo wprowadzenia nowatorskich systemów wynagrodzeń nie jest w stanie zmniejszyć wskaźnika rotacji kadry i podnieść poziomu zadowolenia pracowników a co za tym idzie lepiej związać pracowników z zakładem.
Firmy idące z duchem czasu z jednej strony analizują wartość pracownika na rynku pracy z drugiej podnoszą kwalifikacje osób zarządzających na najniższych szczeblach, bo tam są największe zawirowania z personelem
Celem warsztatów, bo tak należy nazwać to spotkanie (70% czasu to ćwiczenia) jest rozwój wiedzy brygadzisty, mistrza w zakresie:
·wspierania, motywowania i budowania zespołu,
·wyboru najskuteczniejszej formy zarządzania podległym personelem,
·analizy przyczyn powstawania konfliktów wewnątrz zespołowych i określenie metod zapobiegania im,
·doskonalenia postawy asertywnej,
·skutecznych metod zarządzania czasem.
Jest to skondensowana pigułka wiedzy praktycznej, która pozwoli rozwinąć umiejętności uczestników w zakresie:
·rozpoznawania rzeczywistych intencji i motywacji podwładnych oraz partnerów dyskusji i prowadzonych działań (bazowanie na faktach, nie własnych wyobrażeniach),
·inspirowania pracowników do efektywnego działania,
·skutecznej argumentacji i wywierania pozytywnego wpływ na drodze werbalnej i pozawerbalnej, co pozwala budować pozytywny wizerunek własny oraz reprezentowanej organizacji,
·lepszego dostrzegania potrzeb zespołu i skuteczniejszego reagowania na konflikt w zespole w oparciu o świadomą postawę asertywną w trudnych sytuacjach,
·efektywnego delegowania uprawnień w oparciu o plan pracy.
Warsztaty skierowane są do kadry zarządzającej średniego i niższego szczebla w zakładach produkcyjnych.
Spotkanie będzie prowadzone przez praktyka z wieloletnim stażem w zakresie zarządzania produkcją.
Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z państwa doświadczeń) - stanowi o atrakcyjności tej formy podnoszenia kwalifikacji i cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku.