Dzień 1:
Moduł 1
Controlling jako narzędzie do strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
Zagadnienia:
- Niematerialna wartość firmy(dyskusja z uczestnikami na temat niematerialnej wartości firmy na podstawie materiału teoretycznego)
- Kapitał ludzki (mini wykład)
- Metody jego wyceny (praca zespołowa i indywidualna)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi a strategia firmy (mini wykład połączony z dyskusją z uczestnikami)
- Strategia personalna i jej znaczenie (praca zespołowa)
- Mapy strategiczne i analiza wskaźnikowa ( na podstawie przygotowanych przypadków ćwiczenie umiejętności przekładania celów strategicznych na wskaźniki)
Moduł 2.
Efektywność w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Zagadnienia:
- Ocena efektywności pracy (praca w zespołach nad przypadkiem)
- Cykl efektywności pracowniczej w organizacji (praca zespołowa i indywidualna)
- Controlling personalny – definicje i znaczenie miejsce i znaczenie w controllingu organizacyjnym (mini wykład)
- Struktura kosztów pracy ( praca w zespołach)
Moduł 3.
Zagadnienia:
- Wskaźniki wydajności pracowników (praca zespołowa na podstawie przypadków połączona z mini wykładem)
- Wydajność pracowników produkcyjnych a administracyjnych (praca zespołowa na podstawie przypadków połączona z mini wykładem)
- Efektywność handlowców (opracowanie projektu w zespole)
- Szacowanie wskaźników w procesie rekrutacji (mini wykład połączony z analizą przypadku w całej grupie)
- Wskaźniki odejść i koszty outplacementu (mini wykład połączony z analizą przypadku w całej grupie)
Moduł 4.
Mierniki związane z rozwojem pracowników oraz pomiar satysfakcji pracowniczej
Zagadnienia:
- Pomiar efektywności procesów szkoleniowych w organizacji (mini wykład i analiza przypadku)
- Diagnozowanie luk kompetencyjnych i ich wycena (mini wykład i analiza przypadku)
- Diagnozowanie przyrostu kompetencji (praca zespołowa i indywidualna)
- Mierniki dla działań innowacyjnych (mini wykład)
- Pomiar satysfakcji pracowniczej i jej znaczenie (analizowanie wyników badań i dyskusja na forum całej grupy)
Moduł 5.
Zagadnienia:
- Contolling a systemy kompetencyjne i diagnozowanie przyrostu kompetencji (praca w grupach nad rozwiązywaniem problemów praktycznych)
- Controlling a systemy motywacyjne (praca w grupach nad rozwiązywaniem problemów praktycznych)
- BSC (Balanced Scorecard) jej znaczenie (mini wykład i omówienie przypadku)
- Straty w kapitale ludzkim – pomiar (praca zespołowa nad przygotowaniem projektu pomiaru na wybranym przykładzie)
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.