Controlling – system zarządczy przedsiębiorstwa w łańcuchach dostaw
Ø Istota, cele, funkcje i zadania controllingu w przedsiębiorstwie.
Ø Controlling jako podsystem zarządzania przedsiębiorstwem.
Ø Controlling strategiczny i operacyjny w łańcuchu dostaw.
Ø Organizacja systemu controllingu w przedsiębiorstwie i w Pionie Logistyki.
Procesy i systemy logistyczne – obiekt controllingu
Ø Controlling procesów logistycznych i kluczowe wskaźniki procesu (Key Process Indicators).Wskaźniki wykonania (Performance Measurement).
Ø Systemy wskaźników controllingu logistyki i zasady ich tworzenia.
Ø Integracja systemowa miar i wskaźników logistyki.
Ø System wskaźników logistycznych łańcucha dostaw: zaopatrzenia, produkcji i przepływu materiałów, zapasów, transportu i spedycji, dystrybucji, magazynowania i składowania, obsługi klienta.
Ø Pojęcie i formuła efektywności.
Ø Pomiar efektywności procesów i systemów logistycznych.
Ø Ocena efektywności wykorzystania zasobów logistycznych.
Ø Analiza wydajności, sprawności i poziomu wykorzystania zasobów logistycznych.
Ø Kompleksowa analiza kosztów logistyki i modele kosztowe.
Ø Miejsca powstawania kosztów (MPK) w logistyce przedsiębiorstwa, powody tworzenia i podział MPK.
Ø Kalkulacja wg nośników kosztów.
Ø Rachunek kosztów i wyników.
Ø Zakładowy Plan Kont (ZPK).
Ø Wycena obiektów kosztowych w łańcuchu dostaw i rachunek kosztów działań (ABC - Activity Base Costing).
Narzędzia controllingu strategicznego i operacyjnego w logistyce
Ø Planowanie i instrumenty controllingu strategicznego w logistyce.
Ø Analiza sektora i konkurencji, analiza portfelowa, cykl życia produktu, analiza SWOT, analiza make or buy.
Ø Rachunek inwestycyjny i analiza opłacalności inwestycji – NPV i IRR.
Ø Analiza niezawodności łańcucha dostaw.
Ø Planowanie i instrumenty controllingu operacyjnego w logistyce.
Ø Planowanie i controlling operacyjny w poszczególnych podsystemach logistyki: zaopatrzenie, zapasy, magazynowanie, produkcja, dystrybucja, transport. Analiza ABC i XYZ.
Ø Próg rentowności i dźwignia operacyjna.
Ø Analiza wąskich gardeł zasobów logistycznych.
Ø Analiza sprzedaży, grup produktów i klientów, marży pokrycia.
Ø Analiza rentowności klienta i produktu /DPP/.
Ø Controlling projektów logistycznych.
Budżetowanie w zarządzaniu logistyką
Ø Budżet jako narzędzie zarządzania.
Ø Funkcje budżetu w logistyce.
Ø Schemat budżetowania, częstotliwość sporządzania budżetów i okresy budżetowe.
Ø Proces budżetowania i procedura sporządzania budżetu logistyki.
Ø Analiza odchyleń budżetowych w logistyce na bazie kosztów normatywnych.
Ø Budżetowanie kosztów działań logistycznych.
Ø Budżetowanie kosztów produktów.
Ø Kontrola wykonania budżetów operacyjnych logistyki.
Organizacja controllingu w logistyce przedsiębiorstw i łańcuchach dostaw
Ø Controlling w przedsiębiorstwie poprzez zarządzanie centrami odpowiedzialności.
Ø Centrum kosztów logistyki, centrum przychodów, centrum zysków, centrum inwestycyjne. Controlling pracy i wykonania zadań logistycznych.
Ø Organizacja systemu controllingu logistyki w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw.
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.