Cel Szkolenia:
Celem szkolenia jest przede wszystkim:
Ø nabycie umiejętności nawiązywania kontaktów z mediami;
Ø zdobycie wiedzy na temat sposobu przygotowania materiałów dla mediów (np. notatki prasowe, zdjęcia, grafiki);
Ø rozwinięcie umiejętności pisania tekstów m.in. dla prasy;
Ø poznanie zasad wystąpień publicznych;
Ø poznanie zasad organizowania spotkań z mediami;
Ø podniesienie osobistej zdolności autoprezentacji (słownictwo, postawa, wygląd);
Ø poznanie metod radzenia sobie ze stresem towarzyszącym podczas wystąpień publicznych;
Ø podniesienie wiedzy nt. związane z etykietą i protokołem dyplomatycznym oraz biznesu;
Ø zdobycie wiedzy z zakresu kreowania wizerunku medialnego.
Prowadzący:
1. Ekspert w zakresie działań PR.
Praktyczne doświadczenie m.in. w: kształtowaniu wizerunku instytucji publicznych oraz spółek m. st. Warszawy, w zakresie wystąpień publicznych, przygotowaniach specyficznych prezentacji multimedialnych dla kadr zarządzających w instytucjach publicznych oraz prywatnych przedsiębiorstw, organizacji działań związanych z informacją i promocją funduszy UE, organizacji konferencji prasowych, kontaktach z mediami, własnych wystąpień publicznych podczas licznych konferencji krajowych i międzynarodowych, prowadzeniu szkoleń np. z zakresu promocji, informacji i wystąpień publicznych, zarządzaniu przedsiębiorstwami, programowaniu oraz wdrażaniu i zarządzaniu funduszami Unii Europejskiej, pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych, realizacji i zarządzania projektami dofinansowanymi z UE, itd.
Trener zdobył doświadczenie m.in. przy współpracy z takimi jednostkami jak: Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Konfederacja Pracodawców Polskich, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., jako członek Komitetów Monitorujących i Sterujących dla poszczególnych Programów Operacyjnych, jako członek międzynarodowej organizacji UITP, jako niezależny konsultant w tym np. Izby Celne, MSWiA, Ministerstwo Gospodarki, GDDKiA – poszczególne oddziały, szpitale, MŚP oraz duże przedsiębiorstwa, jako trener i wykładowca, jako autor artykułów prasowych np. z zakresu pozyskiwania funduszy UE i Prawa Zamówień Publicznych, itp.
2. Absolwentka Wydziału Menedżerskiego Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego oraz Podyplomowego Studium PR na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła szkołę stylizacji i kreowania wizerunku. Jest wieloletnim praktykiem Marketingu i Public Relations. Swoje ponad 10-letnie doświadczenie w marketingu i public relations zdobyła w dużych firmach i agencjach zarówno polskich jak i z kapitałem zagranicznym.
Obecnie prezes Firmy Prime Image oraz Dyrektor PR w agencji public relations. Wykładowca w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Łazarskiego na Podyplomowych Studiach PR, tematyka wykładu: „Kreowanie wizerunku firm” oraz gościnnie na Uniwersytecie Warszawskim, tematyka wykładu: „Nowe media”. Autor cyklu artykułów w pismach opiniotwórczych: Średnie i Małe Przedsiębiorstwa oraz Wiedza i Praktyka.
Praktyczne umiejętności w prowadzeniu warsztatów miękkich m.in. z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych, komunikacji, rozmów, aktywnego słuchania, trudnych klientów, itp
16 czerwca 2009 r.
Ø Rejestracja uczestników szkolenia;
Ø Zakwaterowanie w pokojach;
Ø Zapoznanie uczestników szkolenia;
Ø Wprowadzenie w zagadnienia poruszane podczas szkolenia;
Ø Zagadnienia ogólne;
Ø Pisanie tekstów:
· Zasady pisania informacji prasowych
· Przykłady złych i dobrych informacji prasowych
· Sztuka redagowania informacji prasowej
· Ocena tekstów
· Warsztat pracy z tekstem
Ø Media relations:
· Techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach
· Kontakty z mediami (spotkania, rozmowa)
· Trening odpowiedzi na trudne pytania dziennikarzy
· Perswazja i manipulacja w kontaktach z mediami
17 czerwca 2009 r.
Ø Prawo prasowe:
· Prawa i obowiązki dziennikarza
· Prawa i obowiązki osoby wypowiadającej się publiczne
Ø Komunikacja:
· Pierwsze wrażenie
· Od przedstawienia się do meritum sprawy
· Co zrobić aby zapamiętano: mnie, komunikat, instytucję którą reprezentuję
· Definicja komunikacji (werbalna i niewerbalna)
· Co mówi moje ciało
· Żelazny kodeks języka
· Styl komunikowania
· Określanie i dobór grup docelowych komunikatu
Ø Praktyczne narzędzia komunikacji towarzyszące wystąpieniom publicznym
Ø Struktura wystąpienia publicznego
Ø Autoprezentacja:
· Autoprezentacja (Kreowanie własnego wizerunku)
· Analiza przygotowanego przez uczestników zajęć materiału do wystąpienia publicznego
· Prezentacja wyników pracy indywidualnej
· Wystąpienia publiczne – warsztat
ØKonsultacje indywidualne. (Wcześniejsze zapisy wymagane przez organizatora).
Ø Analiza poszczególnych wystąpień publicznych uczestników zajęć szkoleniowych
wraz z komentarzem trenerów
Ø Organizacja Systemu w instytucji
· analiza mediów w regionie
· baza dziennikarzy
· „oswajanie”
· plan media relations
· wybór miejsc spotkań z prasą
· gadżety
· dokumentacja.
Ø Konferencja Prasowa:
· Organizowanie konferencji prasowej
· Sposoby ustawienia sal konferencyjnych
· Symulacja konferencji prasowej
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.ecbconsulting.pl.
Serdecznie zapraszamy do udziału w zajęciach.