HR określany powszechnie zarządzaniem zasobami ludzkimi jest w organizacji komórką odpowiedzialną za jak najpłynniejsze funkcjonowanie firmy od strony wewnętrznej. Ma na celu organizacje różnorodnego rodzaju spotkań wyjazdów szkoleniowo-integracyjnych, warsztatów. Troszczy się o bezproblemową pracę jak również pełni rolę rozjemcy w zaistniałych konfliktach. Do funkcji human resources należy także ułatwianie rozwijania się pracownikom przedsiębiorstwa, organizacja szkoleń oraz dbanie o ich organizację. Podstawowymi szkoleniami są w każdego rodzaju organizacji są szkolenia bhp i ppoż, często również popularne są szkolenia komputerowe. Ponadto zadaniem pionu jest wyznaczenie zapotrzebowania organizacji na pracowników, stworzenie profilów kandydatów do pracy, stworzenie oraz realizacja harmonogramu rekrutacji (ogłoszenia, spotkania informacyjne, rozmowy kwalifikacyjne, case study itp.), dbanie o rozwój pracowników firmy, w tym zawiera się - dostrzeganie ich szkoleniowych potrzeb, - budowanie ich ścieżki rozwoju, - odnotowywanie etapów ich rozwoju, HR zajmuje się również opracowaniem systemu oceny pracowników organizacji, organizacją imprez integracyjnych, organizowaniem wyjazdów i ich programu, współorganizowanie szkoleń z firmami szkoleniowymi, odpowiedzialność za komunikację w firmie, Jak widać Human Resourses często niedoceniany pełni w organizacji dużo bardzo ważnych funkcji, niezbędnych dla prawidłowego działania firmy.