ZUS napisał:No tak nie do końca. Informacja musi być na tyle precyzyjna i przejrzysta, aby była ona precyzyjna i jasna. Nie wystarczy, że ZUS coś tam napisze. Musi to być zrozumiałe.
Właśnie. 10 lat temu na ten problem zwrócił uwagę Sąd Apelacyjny w Warszawie w wyroku z 22 lutego 2000 (III AUA 845/99).
SA wskazał, że że o właściwym pouczeniu skarżącej w sprawie braku prawa do pobierania świadczenia, w myśl art. 84 ust. 2 pkt 1 ustawy o emeryturach i rentach z FUS, można mówić dopiero wtedy, gdy organ rentowy poprawił i sprecyzował treść pouczenia w taki sposób, że stało się ono czytelne, jasne i zrozumiałe dla ubezpieczonego.
Takie pouczenie o braku prawa do świadczenia, może polegać np. na przytoczeniu przepisów określających te okoliczności, ale musi to być zrozumiałe, aby ubezpieczony mógł je odnieść do własnej sytuacji.
Inaczej, co mi po przepisach jak ja nie wiem o co tam chodzi i jak to ma się do mnie.