Favore.plForumFinanse, prawo, ubezpieczenia

Organizacja promocji, konkursu a loteria

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Organizacja promocji, konkursu a loteria

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • SzefjakBoss 15 wrz 2011, 10:46
    Myślałem nad zorganizowaniem jakiegoś konkursu czy innego działania, aby przyciągnąć klientów. Wiecie jak to jest smarujesz i jedziesz, a przynajmniej tak liczysz. I niby wszystko ok, ale gdzieś czytałem, że organizacja promocji może zostać uznana za loterię a na nią trzeba mieć pozwolenia, zezwolenia i co tam jeszcze. Kary są takie, że szkoda gadać.
    Może ktoś się orientuje jak zorganizować jakąś promocję, aby fiskus nie przyczepił się i nie powiedział, że to loteria czy zakład. W każdym razie abym nie miał kłopotu.
    Cytuj
  • 4Deal 15 wrz 2011, 14:34
    UUU to skomplikowana materia bo jak rozróżnić konkurs od loterii? Ta ostatnia związana jest z losowością, ryzykiem gdzie wynik nie jest z góry znany. Konkurs niby też spełnia te przesłanki bo wynik konkursu nie nie jest znany. Pytanie i cały temat dosyć ciekawy. Należałoby dobrze poszukać w przepisach i jakiś wyrokach sądowych, bo sprawa pewnie nie jest nowa.
    Cytuj
  • 7nowela 15 wrz 2011, 17:45
    W 1996 roku NSA zajmował się podobną sprawą, ale wnioski z wyroku są raczej mdłe. Wtedy NSA stwierdził, że definicja gry losowej zawarta w art. 2 ust. 1 ustawy o grach losowych zawiera trzy konieczne elementy do uznania konkursu za loterię:

    - zależność wyniku od przypadku,

    - istnienie regulaminu,

    - nabycie losu lub innego dowodu udziału w grze /dotyczy loterii pieniężnych i fantowych - art. 2 ust. 1 pkt 2 i 3 cyt. ustawy.

    NSA 1996, II SA 161/95

    Tylko gdyby tak wziąć na logikę, to każdy konkurs jest loterią, bo wszędzie występuje element przypadku.
    Może ten ostatni element rozróżnia - nabycie losu? Nie zawsze nabywa się los, a mimo to ma się prawo udziału w promocji.
    Cytuj
  • Goldman 15 wrz 2011, 20:27
    Ja chciałem zwrócić uwagę, że cytowana wyżej ustawa z 1992 roku już nie obowiązuje. Zastąpiła ją ustawa o grach hazardowych - Dz.U. 2009 nr 201 poz. 1540 ze zm.
    Sens został taki sam, ale to nie jest tak, że każdy konkurs to od razu loteria.
    Ewentualnie, aby nie gmatwać sprawy albo lepiej zorganizować loterię, albo takie zadanie zlecić firmie, która czymś takim się zajmuje. Jest ich trochę na rynku.
    Cytuj
  • BORowik 15 wrz 2011, 22:31
    Tu chodzi o losowość i przypadek. Wszędzie tam, gdzie występuje losowość mamy do czynienia z loterią. Przynajmniej tak mi się to kojarzy. Nawet gdyby wprowadzić jakieś elementy dodatkowe typu odpowiedź na pytanie co skutkowałoby możliwością brania udziału w promocji i późniejszą możliwością zdobywania nagród to też loteria.
    Co inego gdyby dostęp do nagrody był uzależniony tylko od wiedzy klienta - odpowiadasz na pytanie masz nagrodę, źle odpowiesz nie ma nic. Ale to oznaczałoby posiadanie mnóstwa nagród lub sformułowania trudnego pytania. Tylko czy to miałoby sens?
    Cytuj
  • DR_ZYSK 15 wrz 2011, 22:51
    To też zależy co to ma być za konkurs tj. jakie nagrody, pieniężne, jakieś fanty.
    Bo jeśli to ma być typowa loteria, to tylko z pozwoleniem.
    Ewentualnie tak jak ktoś wcześniej zaznaczył są firmy specjalizujące się w takich organizacjach konkursów i loterii.
    Cytuj
  • SzefjakBoss 16 wrz 2011, 6:21
    Właśnie trochę brakuje mi pomysłu jak to ma wyglądać. Zamierzenie jest takie, aby klienci często wpadali, a nóż dokonają zakupu. Specjalnie nie podaję nazwy firmy i profilu, bo nie mam zamiaru się ujawniać, i chyba tak robi większość.
    Boję się, że ktoś na złość przyczepi się i jakiś miły konkurent doniesie tu i tam. Wiecie o co mi chodzi?
    Cytuj
  • Ciekawski 16 wrz 2011, 7:10
    Ta miły sąsiad, kolega i tak dalej. Znam to z własnego doświadczenia.
    Na ulicy dzień dobry, a w uliczce zaciukałby ciebie z miłą chęcią.
    Cytuj
  • BigAfera 16 wrz 2011, 8:57
    Brak pomysłu co? Aby klient często wpadał i nie było to aż tak kosztowne, aby go do tego zachęcić, to może jakieś nazwijmy to konkurs typu od 9 - 15 w sklepie czy gdzie tam pojawiać się będzie napis czy coś takiego i ten który go znajdzie otrzymuje to i to. Niby jest to losowe, ale tak nie do końca, bo wiadomo czego szukać i to zależy od szczęścia i od bycia na miejscu w podanej godzinie.
    Cytuj
  • GazetaCodzienna 16 wrz 2011, 9:27
    Faktycznie trudno odróżnić konkurs od loterii, jedna pomyłka i ciach oskarżą o urządzanie gry hazardowej bez zezwolenia.
    Takie samo pytanie zadał pewien poseł ministrowi finansów w 2009

    Interpelacja nr 7267 do ministra finansów w sprawie ustawy o grach i zakładach wzajemnych

    1. Jak można najprościej odróżnić konkurs od loterii, nie stosując wnioskowania a contrario w stosunku do loterii?

    2. Czy można określić przesłanki brzegowe charakteryzujące konkurs?

    "Ustawa o grach i zakładach wzajemnych definiuje pojęcie gry losowej i loterii promocyjnej. Zgodnie z art. 2 ust. 1 grami losowymi są gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin. Pkt 9 ust. 1 art. 2 ww. ustawy do gier losowych zalicza loterie promocyjne, w których uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.

    Każde przedsięwzięcie, które spełnia łącznie wszystkie wyżej wskazane przesłanki, jest loterią promocyjną.

    W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do charakteru planowanego przedsięwzięcia organizator może wystąpić do ministra finansów o zajęcie stanowiska, czy dany konkurs jest loterią i podlega ustawie o grach i zakładach wzajemnych, czy też nie."

    Dużo tekstu mało sensu i treści. Tak naprawdę nic z tego nie wynika poza jednym. Masz wątpliwości pytaj ministra finansów - a raczej wystąp do niego z płatnym pytaniem.
    Cytuj
1 2 z 2  
Finanse, prawo, ubezpieczenia - dyskusje na forum