- sporządzony wg wytycznych dla dotacji udzielanych w ramach przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej ze środków Urzędu Pracy w 2018 r.;
- wnioskowana kwota dotacji: 23 000,00 zł;
- objętość opracowania: 39 stron formatu A4;
- identyfikator ISBN: 978-83-952627-4-6;
Przedmiot planowanej działalności
Ten pomysł na biznes nie wymaga żadnych specjalistycznych kwalifikacji. Czyszczenie parowe, pranie dywanów i tapicerki meblowej i samochodowej nie jest bardzo skomplikowane i wymaga w zasadzie zaopatrzenia się w odpowiednie urządzenia i dobrej jakości środki czyszczące.
Tego typu firma nie musi posiadać lokalu w centrum miasta, ani reprezentacyjnej siedziby. Atrakcyjna lokalizacja nie jest wymagana, z uwagi na to, że usługi oferowane będą u klienta. Wystarczy miejsce, w którym będzie można bezpiecznie przechowywać maszyny do czyszczenia dywanów i tapicerki. Do tego celu wystarczy zwykłe mieszkanie, albo lokal użytkowy. Nie muszą posiadać one dużej powierzchni.
Prowadzenie firmy zajmującej się czyszczeniem parowym, praniem tapicerki samochodowej, czyszczeniem dywanów i niespecjalistycznym sprzątaniem budynków i obiektów przemysłowych nie jest działalnością regulowaną i nie wiąże się z koniecznością uzyskania koncesji, licencji ani zezwoleń.
Firmę należy zarejestrować w odpowiednich urzędach i zgłosić jej działalność do Urzędu Skarbowego, właściwego względem miejsca rejestracji przedsiębiorstwa. Na początek nie trzeba zatrudniać pracowników, a cały biznes można prowadzić samodzielnie.
PKD dla planowanego przedsięwzięcia
81.21.Z: Niespecjalistyczne sprzątanie budynków i obiektów przemysłowych
Podklasa ta obejmuje działalności związane z ogólnym, niespecjalistycznym sprzątaniem budynków wszelkich typów, takich jak: biura, domy i mieszkania, fabryki, sklepy, instytucje, pozostałe obiekty przemysłowe i budynki wielomieszkaniowe.
Działalności te obejmują głównie sprzątanie wnętrz budynków, ale mogą również obejmować sprzątanie wspólnych miejsc zewnętrznych, takich jak okna czy chodniki oraz usługi w zakresie czyszczenia:
- pranie tapicerek samochodowych: podłogi, fotele, bagażniki, podsufitki;
- pranie dywanów i wykładzin: pranie standardowe, usuwanie plam usuwanie zapachów po zwierzętach;
- pranie tapicerek meblowych: pufy, tapczany, sofy, fotele, krzesła, narożniki.
Spis treści opracowania:
I. Dane dotyczące wnioskodawcy
II. Dane dotyczące planowanego przedsięwzięcia
1. Rodzaj planowanej działalności gospodarczej
2. Przeważająca działalność gospodarcza kod PKD 2007
3. Planowany termin rozpoczęcia działalności gospodarczej
4. Przewidywany okres prowadzenia działalności gospodarczej po 12 miesiącach tj. po okresie wywiązania się z warunków umowy
5. Opisać cel, motywacje, wybór planowanej działalności gospodarczej. Określić główne grupy klientów, działania marketingowe, szanse powodzenia i utrzymania na rynku
6. Opisać konkurencję, wskazać w czym przedsiębiorstwa istniejące maja przewagę i jakie działania zostaną podjęte w celu jej zminimalizowania
7. Posiadane niezbędne pozwolenia, licencje, odbyte szkolenia, kwalifikacje, zainteresowanie potwierdzające przygotowanie do planowanej działalności
8. Opisać zarządzanie planowaną działalnością- nawiązanie współpracy z dostawcami/ odbiorcami, posiadanie wstępnych zamówień
9. Siedziba działalności gospodarczej
10. Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej
11. Przewidywane zatrudnienie pracowników
12. Forma opodatkowania
13. Posiadane maszyny, narzędzia i urządzenia, surowce/towar
14. Środki transportu
15. Środki pieniężne
16. Kalkulacja kosztów związanych z podjęciem działalności gospodarczej jakie zostaną poniesione w okresie od dnia otrzymania środków finansowych do 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej
III. Dane dotyczące dotacji i jej wykorzystania
1. Kwota wnioskowanych środków
2. Harmonogram i specyfikacja wydatków w ramach wnioskowanych środków
3. Uzasadnienie zakupów pod kątem celowości, niezbędności i przydatności do prowadzenia działalności dotyczące wnioskowanych zakupów
4. Określić przyjęte założenia do przewidywanych efektów ekonomicznych prowadzenia działalności gospodarczej
IV. Przewidywane efekty ekonomiczne prowadzenia działalności gospodarczej
V. Sytuacja finansowa wnioskodawcy
1. Sytuacja rodzinna
2. Dane dotyczące współmałżonka
3. Źródło i wielkość miesięcznie uzyskiwanych dochodów brutto współmałżonka
4. Stosunki majątkowe między małżonkami
5. Posiadany majątek stanowiący własność lub współwłasność
6. Istniejące zobowiązania
VI. Proponowana forma zabezpieczenia umowy o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej
Komplet materiałów wysyłamy e-mailem w formacie PDF / JPG.