- sporządzony wg wytycznych dla dotacji udzielanych w ramach przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszy Unijnych w 2018 r.;
- wnioskowana kwota dotacji: 24 330,00 zł;
- objętość opracowania: 57 stron formatu A4;
- identyfikator ISBN: 978-83-951315-7-8;
Charakterystyka działalności
Prowadzenie wybranej przeze mnie działalności nie wymaga posiadania koncesji.
Prowadzenie własnej, małej pracowni zajmującej się projektowaniem, szyciem i dystrybucją własnoręcznie wykonanych przedmiotów (kategorie: odzież damska, artykuły dla dzieci i artykuły dekoracyjne) związane jest z branżą rękodzielniczą. Specyfiką rynku rękodzieła jest to, że wystarczą stosunkowo niewielkie nakłady finansowe i może zacząć na nim działać właściwie każdy, kto tylko ma pomysł i zdolności manualne. Oznacza to także, że konkurencja na rynku jest duża, a sukces gwarantuje jedynie oferta, która wyróżni się na tle wielu innych propozycji.
Przedmiot i zakres planowanej działalności (według PKD wraz z opisem):
13.92.Z – Produkcja gotowych wyrobów tekstylnych
Podklasa ta obejmuje:
a) produkcję gotowych wyrobów tekstylnych (włączając dziane), takich jak:
- koce, włączając pledy podróżne,
- bielizna pościelowa, stołowa, toaletowa, kuchenna,
- kołdry, narzuty pikowane, jaśki, pufy, poduszki, śpiwory itp.,
b) produkcję gotowych wyrobów wyposażeniowych, takich jak:
- zasłony, baldachimy, rolety, narzuty inne niż pikowane, kapy, pokrowce na meble lub maszyny i urządzenia itp.,
- plandeki, namioty, wyposażenie kempingowe, żagle, markizy przeciwsłoneczne, zewnętrzne pokrowce na samochody, maszyny lub meble itp.,
- flagi, sztandary, chorągwie itp.,
- ścierki do kurzu, zmywaki i podobne artykuły, ratunkowe wyroby tekstylne, spadochrony itp.,
c) produkcję tekstylnych części koców elektrycznych,
d) produkcję ręcznie tkanych kilimów, gobelinów itp.
14.13 .Z - Produkcja pozostałej odzieży wierzchniej
Podklasa ta obejmuje:
- produkcję pozostałej odzieży wierzchniej dla mężczyzn, kobiet i dzieci, wykonanej z tkanin, dzianin itp., takiej jak: płaszcze, garnitury oraz zestawy odzieżowe, kostiumy, marynarki, żakiety, spodnie, spódnice itp.,
- krawiectwo, szycie "na miarę",
- produkcję części ww. wyrobów.
95.29.Z - Naprawa pozostałych artykułów użytku osobistego i domowego
Podklasa ta obejmuje naprawę artykułów użytku osobistego i domowego:
- naprawę rowerów,
- naprawę i przeróbki odzieży,
- naprawę artykułów sportowych i wyposażenia turystycznego, z wyłączeniem naprawy broni sportowej i rekreacyjnej,
- naprawę książek,
- naprawę instrumentów muzycznych, z wyłączeniem renowacji organów i pozostałych instrumentów zabytkowych,
- naprawę zabawek i podobnych artykułów,
- naprawę pozostałych artykułów użytku osobistego i domowego,
- strojenie fortepianów i pianin.
47.91.Z - Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet
Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną:
- dowolnego towaru drogą zamówienia pocztowego,
- dowolnego produktu przez Internet,
- bezpośrednią przez telewizję, radio i telefon,
- prowadzoną na aukcjach internetowych.
W dzisiejszych czasach oryginalność jest w cenie, a konsumenci coraz bardziej doceniają wartość produktów jedynych w swoim rodzaju. Produkowane własnoręcznie wyroby są być może niedoskonałe, ale wyróżniają się na plus na tle towarów produkowanych masowo w fabrykach. To ekologiczna alternatywa dla rzeczy wykonywanych seryjnie sposobem maszynowym. Drugą sprawą jest cena. Za jakość oraz unikalność samego produktu klient otrzymuje przystępne ceny. Nie płaci za markę, a za sam gatunek zakupionego artykułu.
Ręcznie wytworzone przedmioty pozwalają kupującym wyróżnić się z tłumu za pomocą oryginalnej, jedynej w swoim rodzaju rzeczy.
Spis treści opracowania:
1.1. Charakterystyka działalności przedsiębiorstwa
2. POMYSŁ NA BIZNES –ANALIZA MARKETINGOWA
2.1. Produkt
2.2. Klienci i rynek
2.3. Promocja
2.4. Główni konkurenci
2.5. Analiza ograniczeń
3.1. Identyfikacja potencjału wnioskodawcy
4. OPŁACALNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA PRZEDSIĘWZIĘCIA
4.1. Przewidywane wydatki wraz z uzasadnieniem pod względem ekonomiczno -finansowym
- Opis planowanego przedsięwzięcia
- Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia
4.2. Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia
- Prognoza wielkości sprzedaży
- Prognoza przychodów ze sprzedaży
- Koszty
Komplet materiałów wysyłamy e-mailem w formacie PDF / JPG.