W świecie, w którym mnóstwo rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz powszechniejsze są zagadnienia takie jak reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wielu ludzi jest zdania, że działania z dziedziny marketingu czy PR mają za cel oszukiwanie klientów czy partnerów handlowych. Taka opinia wynika najczęściej z nieznajomości tematu. Public Relations to zespół technik, które mają na celu kreowanie oraz utrzymyawnie dobrych relacji między organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy na przykład rzecznictwo prasowe. Ma ono za cel nie wprowadzanie otoczenia w błąd, ale przede wszystkim przekazywanie informacji o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niezwykle istotne w przypadku pojawienia się kryzysu. Przykładowo, w momencie, kiedy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, właściwe podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to też działalność wydawnicza, czy organizacja różnego rodzaju wydarzeń. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma na celu okłamywania otoczenia przez organizację. Jest ono bardzo ważną działalnością, gdyż właściwie prowadzone wpływa na pozytywne stosunki między organizacją a otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie skarżą się, że z organizacją ciężko jest się komunikować.