PROGRAM SZKOLENIA
Temat:
Procedura postępowania i porównanie wybranych rozwiązań w zakresie wartościowania
Dzień pierwszy
I. WPROWADZENIE DO WARTOŚCIOWANIA STANOWISK.
1. Definicje wartościowania.
2. Dlaczego właśnie wartościowanie?
3. Co daje wartościowanie?
4. Prawne aspekty wartościowania stanowisk.
5. Wartościowanie a równość w zatrudnieniu.
6. Niebezpieczeństwa związane z wartościowaniem.
II. CO MOŻE PRZEWAŻYĆ NA TAK?
1. Analiza systemu wynagradzania w organizacji, jako uzasadnienie procesu wartościowania.
2. Błędy w wynagradzaniu pracowników – najbardziej rażące przykłady.
3. Co i jak badać?
4. Narzędzia badawcze – formularze i ankiety.
5. Sposób przeprowadzenia audytu – komunikacja dotycząca zmiany.
6. Prezentacja wyników audytu i podjęcie decyzji, – co dalej z wynagrodzeniami.
III. PO PODJĘCIU DECYZJI.
1. Jakie jest podejście pracodawców?
2. Czego domagają się pracownicy?
3. Operacyjne cele wartościowania stanowisk pracy.
4. Elastyczność systemów wartościowania pracy.
IV. JAKA METODA WARTOŚCIOWANIA?
1. Metody sumaryczne.
2. Metody analityczno-punktowe.
V. WYBRANE METODOLOGIE (poza omówionymi szczegółowo w bloku PRAKTYKA WARTOŚCIOWANIA).
1. Metodologia wartościowania stanowisk Hay
2. „Stare”, polskie metody: UMEWAP, AWP 2.
3. Inne metodologie.
VI. PROCEDURA POSTĘPOWANIA.
1. Przygotowanie do procesu wartościowania stanowisk pracy.
2. Wyznaczenie celów oraz funkcji, które powinien spełniać system wynagradzania w firmie oraz oczekiwań, co do powiązań z innymi instrumentami polityki personalnej w firmie.
3. Ocena sytuacji organizacyjnej, metod i kultury zarządzania, postaw głównych grup interesu, relacji wewnętrznych oraz celów strategicznych firmy.
4. Określenie grup osób uczestniczących.
5. Grupowanie i podział stanowisk pracy w przedsiębiorstwie – punkt wyjścia do procesu wartościowania.
6. Omówienie procesu komunikacji wewnętrznej oraz stopnia zaangażowania poszczególnych grup pracowników w przygotowanie wartościowania stanowisk pracy.
7. Ustalenie harmonogramu czasowego prac.
VII. WARTOŚCIOWANIE, – KTO TO POWINIEN ROBIĆ?
1. Zespół Oceniający.
2. Komitet Kierujący.
3. Udział poszczególnych pracowników.
4. Rola konsultantów.
5. Szkolenie w procesie wartościowania.
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.