SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. Adaptacja – kontekst psychologiczny
1.1. Adaptacja a przystosowanie
1.2 Problemy adaptacyjne dziecka przedszkolnego
1.3. Znaczenie rodziny w procesie adaptacyjnym dziecka do warunków przedszkolnych
ROZDZIAŁ 2. Sylwetka dziecka przedszkolnego
2.1. Teorie rozwoju
2.2. Rozwój fizyczny i poznawczy
2.3. Rozwój społeczno – moralny dziecka
ROZDZIAŁ 3. Cele, zadania oraz funkcje programu przedszkolnego
3.1. Główne cele i zadania programu nauczania w przedszkolu
3.2. Funkcje programu nauczania przedszkolnego
ROZDZIAŁ 4. Metody i organizacja badań własnych
4.1. Cele i zadania badań
4.2. Przedmiot i problematyka badań
4.3. Zmienne i wskaźniki
4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4.5. Przebieg badań empirycznych i charakterystyka badanej grupy
ROZDZIAŁ 5. Analiza badań adaptacji dziecka 3 letniego do funkcjonowania w przedszkolu.
5.1 Analiza badań własnych, na podstawie kwestionariusza ankiety dla wychowawców.
5.2 Analiza badań własnych, na podstawie arkusza adaptacji dziecka do przedszkola dla rodziców dzieci uczęszczających do badanej placówki.
WNIOSKI KOŃCOWE
BIBLIOGRAFIA
ANEKSY