Moduł CRM przeznaczony jest do gromadzenia i zarządzania informacjami o kontrahentach oraz działalności związanej z relacjami z tymi kontrahentami.
Zasadniczym elementem CRM-u jest rejestracja zadań oraz zdarzeń powiązanych z kontrahentami. Zdarzenia rozumiane są jako fakty, które zaszły w naszych relacjach z kontrahentem – może to być np. notatka z rozmowy telefonicznej lub fakt otrzymania pisma od klienta. Przez zadania rozumiane są sprawy, które należy wykonać – np. spotkanie z klientem, wysłanie materiałów marketingowych itp.
Działania (zadania i zdarzenia) związane z jednym klientem i zmierzające do osiągnięcia określonego celu można łączyć w projekty. Natomiast grupa projektów związanych z wieloma klientami, ale mających wspólny cel może zostać połączona w kampanię.
Dodatkowo moduł CRM oferuje funkcjonalność obsługi zleceń serwisowych. W programie można zarejestrować urządzenia przyjmowane do serwisu, zlecenia napraw i planowane przeglądy. Dla każdego serwisowanego urządzenia dostępna jest historia jego napraw.
Zadania i zlecenia trafiają do kalendarza operatora, który może być informowany o przydzielonych zadaniach za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Szczególną cechą enova CRM jest pełna integracja z pozostałymi modułami systemu ERP. Wszystkie moduły systemu korzystają ze wspólnej bazy klientów, możliwe jest powiązanie dokumentów handlowych i księgowych z poszczególnymi zadaniami, zdarzeniami i zleceniami serwisowymi (np. dokumentu RW wykorzystanych do naprawy części).
Moduł CRM to sposób na gromadzenie najważniejszych informacji o relacjach z klientem w jednym szybko dostępnym miejscu. Duże systemy, takie jak moduł CRM enova, są doskonałym rozwiązaniem dla wielu firm, jednak wymagają wdrożenia i dużej dyscypliny personelu w przestrzeganiu zasad zapisu i obsługi tak aby system był użyteczny.
Wiele firm handlowych i nie tylko, potrzebuje szybkiej informacji o kontaktach z klientem - ostatnich ustaleniach, datach spotkań czy materiałach wysłanych pocztą. Firmy nie chcą jednak poświęcać na wypełnianie kolejnych okien CRM’owych zbyt dużo czasu, lub nie chcą inwestować w zaawansowane systemowo rozwiązania.
Dla takich firm stworzyliśmy CRM Lite, dodatek do oprogramowania ENOVA, banalny w instalacji, bardzo prosty w obsłudze, a jednocześnie zawierający większość elementów przydatnych w codziennych kontaktach
Po instalacji, która polega praktycznie na wgraniu do katalogu jednego pliku dll, pojawia się na liście kontrahentów ikona "CRM Lite"
Zapisy CRM Lite, dotyczą konkretnego kontrahenta, więc po jego wyborze naciskamy ikonę i otwiera się okno dodatku.
W jednym miejscu gromadzimy praktycznie wszystkie potrzebne w kontaktach informacje zawarte w karcie kontrahenta.
Wszystkie pola widoczne po lewej, możemy edytować. Dodatkowo automatycznie może zostać utworzony katalog na wybranym dysku sieciowym o nazwie takiej jak kod klienta, w którym możemy przechowywać dokumenty związane z tym kontrahentem. Możliwe jest również utworzenie pliku z szablonu firmowego *.dot, np. z ofertą handlową.
Po prawej stronie okna mamy pole edycyjne, krótkiej notatki:
Krótkie notatki są zapisywane w polu "Uwagi" karty kontrahenta. Notatki są ujęte w 3 podstawowe grupy - Telefon, Spotkanie, Mail. Po wpisaniu tekstu informacji, przy zapisie automatycznie dodawane są informacje:
· Data wpisu
· Inicjały operatora - osoby wpisującej
· Typ wpisu
W głównym oknie widzimy dotychczasowe wcześniejsze wpisy.