Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań promocyjnych w internecie. Przedsiębiorstwa przeznaczają duże środki aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a startują w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie danych autora. Kolejną oznaką poszerzenia akcji promocyjnych w internecie, jest współpraca marek ze popularnymi, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł również na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed startem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich celem jest potajemne reklamowanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe obszary działalności firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.