Od paru lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji promocyjnych w sieci. Firmy wydają duże pieniądze aby rozwijać marketing IT , głównie na portalach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań promocyjnych w sieci, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed startem odtwarzania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich zadaniem jest potajemne zachwalanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe sfery działalności przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.