Od paru lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji marketingowych w internecie. Przedsiębiorstwa przeznaczają duże pieniądze aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosują w sondach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod notkami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem zwiększenia akcji marketingowych w internecie, jest współpraca przedsiębiorstw ze popularnymi, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł również na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem oglądania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie produktów firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe sfery funkcjonowania firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.