Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji marketingowych w internecie. Firmy wydają duże środki aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Komentarze pod notkami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem poszerzenia działań marketingowych w internecie, jest współpraca marek ze sławnymi, którzy sporządzają recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed startem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich celem jest potajemne reklamowanie usług marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery działalności firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.