Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań promocyjnych w internecie. Przedsiębiorstwa przeznaczają duże środki aby tworzyć marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejną oznaką zwiększenia akcji promocyjnych w sieci, jest współpraca marek ze znanymi blogerami, którzy sporządzają recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie produktów firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe obszary działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.