Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji promocyjnych w internecie. Firmy wydają coraz większe środki aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do promocji i zajawek najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy czują, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań marketingowych w sieci, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wszedł również na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem odtwarzania. Szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich celem jest potajemne reklamowanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe obszary działalności przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.