Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji promocyjnych w internecie. Firmy wydają ogromne środki aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a startują w konkursach, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem poszerzenia działań promocyjnych w sieci, jest współpraca przedsiębiorstw ze sławnymi, którzy sporządzają recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wkroczył także na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników firmy. Ich zadaniem jest ciche zachwalanie produktów marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery funkcjonowania przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.