Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań marketingowych w internecie. Przedsiębiorstwa wydają duże środki aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosują w sondach, a także mają dostęp do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań promocyjnych w sieci, jest współpraca marek ze sławnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed startem odtwarzania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli firmy. Ich zadaniem jest ciche zachwalanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe obszary działalności przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.