Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji marketingowych w internecie. Firmy przeznaczają ogromne kwoty aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem poszerzenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca marek ze sławnymi, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył również na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed startem oglądania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest ciche zachwalanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.