Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji promocyjnych w internecie. Przedsiębiorstwa przeznaczają coraz większe kwoty aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach, głosują w sondach, a także mają dostęp do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem poszerzenia akcji promocyjnych w internecie, jest współpraca firm ze znanymi blogerami, którzy sporządzają recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wkroczył również na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed startem odtwarzania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników firmy. Ich celem jest ciche zachwalanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe obszary funkcjonowania firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.