Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań promocyjnych w sieci. Firmy wydają duże środki aby rozwijać marketing IT , głównie na portalach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach z nagrodami, głosują w sondach, a także mają dostęp do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy czują, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod notkami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem zwiększenia akcji promocyjnych w internecie, jest współpraca firm ze znanymi blogerami, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników firmy. Ich zadaniem jest potajemne reklamowanie produktów firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe sfery działalności przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.