Od paru lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań marketingowych w internecie. Firmy wydają duże kwoty aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a startują w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem poszerzenia akcji marketingowych w sieci, jest współpraca firm ze sławnymi, którzy pisząopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność produktu w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wszedł także na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników firmy. Ich zadaniem jest ciche zachwalanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe obszary działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.