Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji promocyjnych w internecie. Firmy wydają duże kwoty aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach, głosują w sondach, a także mają dostęp do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca przedsiębiorstw ze sławnymi, którzy pisząopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wszedł również na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest potajemne zachwalanie produktów marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary działalności przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.