SPIS TREŚCI
WSTĘP .................................................................................................................................3
ROZDZIAŁ I Motywacja w zarządzaniu
1.1. Definicja pojęcia motywacja w świetle literatury .....................................................5
1.2. Charakterystyka psychologicznych koncepcji osobowości .....................................19
1.3. Teorie motywacji w świetle literatury w ujęciu historycznym ...............................24
ROZDZIAŁ II Stymulacja motywacji jako narzędzie prawidłowego funkcjonowania firmy
2.1. Motywacyjna funkcja wynagradzania ...................................................................28
2.2. Motywacyjny system wynagradzania za pracę ......................................................29
2.3. Płaca jako składnik wynagrodzeń ..........................................................................30
2.4. Pozapłacowe formy wynagradzania .......................................................................32
2.4.1. Kupony usługowe .............................................................................................33
2.4.2. Dodatki pozapłacowe .......................................................................................33
2.5. Pozafinansowe środki motywowania .....................................................................36
2.6. Motywowanie poprzez spełnianie oczekiwań pracowników .................................36
ROZDZIAŁ III Metodologia oraz narzędzie badawcze wykorzystane w badaniach
3.1. Problem badawczy, cel oraz hipotezy badań własnych .........................................39
3.2. Metody, techniki oraz narzędzia badawcze wykorzystane w badaniach ...............44
3.3. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka środowiska ...........................48
3.4. Respondenci ankiety ..............................................................................................50
3.5. Struktura ankiety, omówienie poszczególnych części ..........................................52
ROZDZIAŁ IV Motywacja i jej stymulacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi, jako podstawowe narzędzie w prowadzeniu firmy. Na podstawie badań własnych
4.1. Statystyka badań własnych ....................................................................................54
4.2.Omówienie wyników ankiety. Metody motywowania pracowników stosowane przez pracodawców ......................................................................................................63
ZAKOŃCZENIE ...............................................................................................................71
BIBLIOGRAFIA................................................................................................................75
ANEKS ...............................................................................................................................77
SPIS TABELI WYKRESÓW...........................................................................................83
SPIS TREŚCI
WSTĘP ................................................................................................................................2
ROZDZIAŁ 1 Ogólna charakterystyka zagadnienia przywództwa i kierowania
1.1. Koncepcje przywództwa, kierowania, władzy ................................................................5
1.2. Role i umiejętności organizacyjne oraz style kierowania .............................................13
1.3. Cechy osobowe przywódcy, kierownika, menadżera ...................................................29
ROZDZIAŁ 2 Znaczenie procesu motywacji jako technika i narzędzie w prawidłowym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
2.1. Ujęcie definicyjne motywacji oraz wybrane teorie motywacji ....................................32
2.2. Koncepcje i modele motywacji ....................................................................................33
2.3. Pobudzanie motywacji przez kierownika .....................................................................37
ROZDZIAŁ 3 Metodologia i metodyka badań własnych
3.1. Przedmiot, cel, problemy badawcze .............................................................................43
3.2. Przedstawienie metod i narzędzi badawczych ..............................................................44
3.3. Przebieg badań empirycznych i charakterystyka firm oraz badanej grupy ................46
ROZDZIAŁ 4 Analiza badań własnych – motywacyjna rola kierownika jako usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa
4.1. Relacje kierownik – pracownik, pracownik – kierownik ..............................................52
4.2. Osobowość i działania kierownika jako czynnik motywujący ....................................63
4.3. Ocena sposobu zarządzania kierownika przez kierownika i pracownika ....................66
ZAKOŃCZENIE ...............................................................................................................74
BIBLIOGRAFIA ...............................................................................................................79
ANEKS ...............................................................................................................................83
SPIS TABELI I WYKRESÓW ........................................................................................93