Planowanie i projektowanie szkoleń (27-28.04)
Cele szkolenia:
Profil uczestnika:
Korzyści dla uczestnika:
Korzyści dla organizacji:
Metody szkoleniowe:
ćwiczenia grupowe i indywidualne,
mini symulacje,
analiza studium przypadku,
mini wykłady połączone z dyskusjami moderowanymi,
demonstracje, obserwacje
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów i interaktywnych ćwiczeń, pozwalając na aktywny udział w szkoleniu wszystkim uczestnikom
Trener prowadzący szkolenie
Wyślij e-mail
Pierwszy dzień warsztatu:
1. Wprowadzenie. Rola osoby organizującej szkolenia a trenera wewnętrznego
2. Przygotowanie do projektowania szkoleń w firmie
Ćwiczenia:
Podczas dyskusji grupowej i aktywnej prezentacji multimedialnej uczestnicy poznają zasady przygotowywania szkoleń i główne założenia co do osób angażowanych w proces szkoleniowy w firmie
3. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (RAPS):
Ćwiczenia:
Na podstawie analizy przypadków w podgrupach - uczestnicy poznają zasady i podstawy przygotowania analizy potrzeb szkoleniowych. Sami tworzą własne cele analizy potrzeb w swoich firmach.
4. Rozpoznanie istniejących potrzeb szkoleniowych w firmie
Ćwiczenia:
Na podstawie krótkiej prezentacji, uczestnicy poznają metody rozpoznawania potrzeb istniejących w firmach, a następnie, wykorzystując zdobyte informacje, tworzą sposoby zastosowania tych metod w swoich firmach i w znanych im przypadkach.
5. Określanie luki kompetencyjnej wśród pracowników i zespołów
Ćwiczenia:
Podczas symulacji i na podstawie przygotowanych materiałów - uczestnicy tworzą metody określania poziomu istniejącego kompetencji w firmie oraz tworzą jego porównanie do poziomu oczekiwanego.
6. Podstawy psychologii rozwojowej - niezbędne do projektowania programów szkoleniowych
Ćwiczenia:
W trakcie prezentacji i dyskusji grupowej uczestnicy poszerzają swoją wiedzę z zakresu podstaw rozwoju człowieka dorosłego, a następnie podczas ćwiczeń wykorzystują je do planu szkoleń i stosowanych metod podczas sesji. Tworzą je na podstawie podwaliny metod szkoleniowych i planu szkolenia
Drugi dzień warsztatu
1. Plan szkolenia w odniesieniu do analizy potrzeb szkoleniowych