Korzyści z udziału w szkoleniu kontrola zarządcza
Uzyskanie użytecznej wiedzy na temat wdrożenia oraz stosowania Systemu Kontroli Zarządczej w jednostce budżetowej.
Realizując temat kontroli zarządczej w formule szkolenia wewnętrznego np. w jednostkach samorządu terytorialnego, oświacie, szpitalu, instytucji kultury, urzędzie skarbowym, itp., dostosowujemy go do potrzeb i specyfiki danej jednostki.
Możemy również wesprzeć Państwa we wdrożeniu system kontroli zarządczej w Waszej jednostce.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji - Wyślij e-mail
Do kogo skierowane jest szkolenie?
Kadra kierownicza i kluczowi pracownicy jednostki odpowiedzialni za zarządzanie na różnych szczeblach organizacji.
1. Pojęcie kontroli zarządczej
2. Różnice między kontrolą a audytem, między kontrolą finansową a kontrolą zarządczą
3. Odpowiedzialność za funkcjonowanie kontroli zarządczej na różnych szczeblach administracji publicznej
4. Standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych
5. Obowiązki w zakresie wyznaczania celów i planowania zadań
6. Obowiązki w zakresie kontroli zarządczej w jednostkach administracji rządowej
7. Przygotowanie rocznego planu działalności wg rozporządzenia MF z 2010 r. - warsztaty
8. Zakres i sposób przygotowywania sprawozdania z realizacji rocznego planu działalności
9. Realizacja rocznego planu działalności - zarządzanie celami jednostki na poszczególnych szczeblach zarządzania jednostką
10. Roczny plan działalności jednostki a zadania pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy
11. Składanie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w jednostce – źródła zapewnienia
12. Etapy zarządzania ryzykiem w działalności jednostki organizacyjnej:
13. Samoocena systemu kontroli zarządczej – korzyści i ograniczenia; etapy postępowania
14. Samoocena kontroli zarządczej dla kierownictwa jednostki - warsztaty
15. Przykładowy zestaw procedur kontroli zarządczej w jednostce
16. Podsumowanie – najważniejsze decyzje do podjęcia w jednostce