Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
Wyślij e-mail
Data: 6 października 2011, 10:00 - 15:00
Miejsce: Warszawa, Plac Inwalidów 10
Cena: 350 zł brutto Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zgłębienie wiedzy i zaznajomienie się pracowników samorządowych z interpretacją przepisów dotyczących rejestracji działalności gospodarczej osób fizycznych ze szczególnym uwzględnieniem ostatnich zmian prawnych, nakładających nowe zadania dla organów administracji publicznej związanych z funkcjonowaniem CEIDG. Znajomość uregulowań pozwoli na pełną i rzetelną obsługę przedsiębiorców, w tym osób zagranicznych zamierzających podjąć i wykonywać działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także pozwoli rozwiązać problemy pojawiające się w toku postępowania ewidencyjnego.
Adresaci:
Szkolenie jest przeznaczone dla urzędników odpowiedzialnych za wykonywania zadań w zakresie ewidencji działalności gospodarczej.
Prowadzący: Sędzia Sądu Rejonowego, Przewodnicząca Wydziału VIII Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego, od 7 lat orzekająca w sprawach rejestrowych i gospodarczych. Jest pracownikiem dydaktycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego, a także od około 10 lat współpracuję z FRDL i prowadzi szkolenia z prawa gospodarczego i ustawy o swobodzie działalności gospodarczej w tym ewidencji osób fizycznych.
Program szkolenia:
1. Aktualne przepisy dotyczące podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej przez osoby fizyczne oraz zadania organów ewidencyjnych w tym zakresie:
a) ustawa o swobodzie działalności gospodarczej – definicja przedsiębiorcy w świetle w/w ustawy i kodeksu cywilnego,
b) ustawowe określenie działalności gospodarczej,
c) pojęcie osoby zagranicznej,
d) zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej (omówienie projektu zmian ustawy o swobodzie działalności gospodarczej w tym zakresie).
2. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej.
3. Inne akty prawne regulujące tematykę podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej:
a) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24.12.2007r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności,
b) ustawa z dnia 16 listopada 2008r. o opłacie skarbowej,
c) ustawa z dnia 12 lutego 2010r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw,
d) ustawa z dnia 04.03.2010r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
4. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej czyli ewidencja działalności gospodarczej po 1.07.2011r.:
a) obowiązki gminy i termin przeniesienia wszystkich danych z ewidencji do CEIDG poprzez system SAGED,
b) omówienie problematyki dokonywania zmian wpisów w ewidencji w zakresie danych przedsiębiorców nieprzeniesionych do CEIDG,
c) zakres danych podlegających wpisowi do CEIDG,
d) formy złożenia wniosku do CDEIG,
e) potwierdzenie przyjęcia wniosku do CDEIG,
f) zasady poprawności wniosku,
g) przekazywanie wniosków do CDIDG,
h) zadania gmin w zakresie ustalania zgodności danych zawartych w CDIEG z rzeczywistym stanem rzeczy.
5. Obowiązki Gmin w zakresie przekazywania danych do CDEIG. Aplikacja SAGED (System Informatyzacji Gminnej Ewidencji Działalności Gospodarczej) do CDIEG.