Wprowadzenie do tematyki szkolenia:
System oceny pracowników służy kompleksowej ocenie wyników pracy uczestników organizacji, pod kątem realizacji jej celów. Z punktu widzenia pracownika jest to ocena jego wyników pracy, kompetencji
i możliwości. Aby lepiej poznać to narzędzie, zapraszamy do wzięcia udziału w naszych warsztatach.
Profil uczestników
Szefowie działów personalnych budujący system ocen lub menedżerowie, którzy aktywnie uczestniczą w procesie ocen pracowniczych.
Cele szkolenia:
Uczestnicy szkolenia poznają:
- strategiczne narzędzie zarządzania potencjałem ludzkim w organizacji,
- wymagania okresowego oceniania pracowników przeprowadzone w konkretnych trzech, wzajemnie ze sobą powiązanych fazach:
a) projektowania,
b) wdrażania,
c) wykorzystywania systemu,
d) zasady okresowego oceniania pracowników,
Jakie korzyści odniesiesz po szkoleniu…
Zdobyta wiedza pozwoli Państwu określić rolę i miejsce systemu ocen pracowników z dopasowaniem do misji i strategii rozwoju Państwa firmy.
Program szkolenia
Dzień I
- System Ocen Okresowych Pracowników (SOOP) - czym jest,
- fazy i projektowanie systemu,
- jak projektować SOOP,
- cele okresowego oceniania,
- zwiększenie efektywności pracy poszczególnych pracowników oraz zespołów zdaniowych,
- właściwe wykorzystanie potencjału kadrowego,
- wzrost motywacji pracowniczej,
- zaspokojenie odczuwanej przez pracowników potrzeby oceny własnej pracy,
- kształtowanie właściwych postaw pracowniczych,
- zapewnienie dopływu danych do systemu informacji kadrowej,
- zasady okresowego oceniania,
- przedmiot i podmiot okresowego oceniania,
- kryteria okresowego oceniania,
- metody oceniania okresowego,
- wdrażanie SOOP - etapy przygotowania ocen okresowych,
- błędy oceniania,
Dzień II
- efekty wprowadzenia SOOP,
- cele rozmowy oceniającej,
- korzyści z SOOP dla pracowników i dla Firmy,
- zajęcia symulacyjne – rozmowa okresowa, indywidualne konsultacje z trenerem.
Metodologia
Warsztaty, prezentacje, konsultacje indywidualne
Czas trwania szkolenia
Szkolenie trwa 2 dni,
16 godzin dydaktycznych
Szkolenie realizowane również w formie zamkniętej z uwzględnieniem potrzeb Klienta.
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. (0-22) 374 31 31