KIEROWANIE ZESPOŁEM - Skuteczne techniki motywowania i inspirowania pracowników
Wprowadzenie do tematyki szkolenia:
Zarządzanie pracownikami jest elementem codziennych obowiązków każdego menedżera. Umiejętności związane z motywacją, inspirowaniem przekładają się w sposób bezpośredni na sukcesy i porażki zespołu, któremu przewodzi menedżer. Istotnym obszarem obowiązków menedżera jest umiejętne określanie celów oraz rozliczanie z ich osiągania, prowadzenie ocen pracowniczych, zachęcanie do doskonalenia i rozwoju. Szkolenie stanowi trening warsztatu praktycznego dla każdego, kto jest odpowiedzialny za zarządzanie podległym personelem i jest zdeterminowany do budowania efektywnego, współpracującego ze sobą zespołu.
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, dla pracowników działów personalnych pracujących nad tworzeniem systemów motywacyjnych oraz dla wszystkich pracowników zarządzających zespołami i chcących zwiększyć poziom motywacji swoich podwładnych.
Cele szkolenia
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1026" /> zwiększenie skuteczności działań motywacyjnych
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1027" /> poprawa efektywności działania zespołów zadaniowych
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1028" /> zwiększenie znaczenia motywatorów pozafinansowych
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1029" /> polepszenie atmosfery wewnętrznej (na linii przełożeni – podwładni)
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1030" /> wzrost efektywności planowania i wytyczania celów oraz procesów kontrolnych
Program szkolenia
1. Współpraca z ludźmi, niby proste a jednak…
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1031" /> typy pracowników
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1032" /> strategie reakcji na zachowanie współpracowników
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1033" /> konfliktów, reagowanie na konflikty w otoczeniu
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1034" /> techniki wywierania wpływu na podwładnych
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1035" /> techniki budowania wizerunku szefa
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1036" /> przyczyny oporu ludzi przed zmianami
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1037" /> identyfikacja ognisk niezadowolenia
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1038" /> metody przezwyciężenia oporu
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1039" /> zmiana myślenia negatywnego na pozytywne
2. Budowanie zespołu zadaniowego i kierowanie jego działaniem
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1040" /> analiza sytuacji
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1041" /> rekrutacja i dobór pracowników do zespołu zadaniowego
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1042" /> wizja stanu idealnego
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1043" /> wspólna wizja
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1044" /> uczestnicy zmian i ich zadania
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1045" /> precyzowanie ról w nowej grupie
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1046" /> skuteczne przekonywanie w procesie zmian
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1047" /> przywództwo w procesie tworzenia i zmian
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1048" /> kreowanie wzorca postępowania
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1049" /> różne poziomy zaangażowania
3. Motywowanie pracowników
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1050" /> istota motywowania
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1051" /> inspiracja, czy potrzebujemy jej w zespołach…
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1052" /> czynniki wpływające na efektywność pracy człowieka
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1053" /> elementy motywowania materialnego
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1054" /> motywowanie niematerialne
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1055" /> umiejętność wytyczania celów podwładnym
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1056" /> rozliczanie z osiągniętych celów
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1057" /> współdziałanie czy konkurencja
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1058" /> konflikty w zespole zadaniowym
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1059" /> rola komunikacji w procesie motywacyjnym
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1060" /> rola procesów kontrolnych w motywacji
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1061" /> algorytmy rozmów z pracownikami
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1062" /> jak dawać sobie radę z niepowodzeniem i jak pomóc w tym swoim podwładnym
4. Negocjacje szefowskie
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1063" /> wyznaczanie granic szefowskich
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1064" /> nagradzanie i karanie pracowników
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1065" /> rozwiązywanie konfliktów zespołowych
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1066" /> negocjacje wewnątrzgrupowe (walka czy współpraca, przeciwnik czy partner)
5. Techniki prowadzenia zebrań i spotkań
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1067" /> agenda spotkania, niby oczywiste a jednak…
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1068" /> określenie konieczności zwoływania zebrania
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1069" /> style prowadzenia zebrań
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1070" /> rola kierownika w zebraniu
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1071" /> schematy prowadzenia zebrań
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1072" /> przepływ informacji podczas zebrań
Wyślij e-mail " alt="*" id="_x0000_i1073" /> podsumowanie zebrania, protokoły, notatki – czy to przeżytek
Metodyka
Podczas szkolenia przewidziane są mini wykłady, case study oraz ćwiczenia, pozwalające utrwalić przekazywane przez trenera informacje oraz indywidualne konsultacje uczestników w zakresie tematyki poruszanej na szkoleniu. Po zakończonym szkoleniu możliwe są konsultacje z trenerem za pomocą e-maila.
Czas trwania szkolenia
Szkolenie trwa 2 dni, 16 godzin dydaktycznych
Prowadzący szkolenie
Szkolenie poprowadzi wykładowca posiadający bogate doświadczenie praktyczne oraz głęboką wiedzę teoretyczną. Wykładowca akademicki w zakresie zarządzania, zarządzania polityką szkoleniową oraz rozwijania kapitału intelektualnego w organizacji. Pracował jako dyrektor pionu organizacyjnego w spółce giełdowej oraz jako dyrektor operacyjny w spółce produkcyjnej branży mechanicznej. Absolwent Politechniki Warszawskiej w specjalności informatyczne systemy zarządzania oraz Szkoły Głównej Handlowej w zakresie zarządzania wiedzą.
Autor publikacji w tematyce zarządzania personelem, wykorzystania telepracy w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz wykorzystania funduszy strukturalnych na działania szkoleniowe i doradcze w przedsiębiorstwach. Doświadczony trener biznesu i konsultant, posiadający w portfelu doświadczeń współpracę zarówno z małymi jak i największymi polskimi przedsiębiorstwami.
Koszt uczestnictwa
1544,- PLN Dotyczy udziału w szkoleniu jednej osoby i zawiera: udział w wykładach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia, napoje oraz posiłki podawane podczas spotkania. Do ceny należy doliczyć 22% podatek VAT
Najbliższy termin szkolenia: 25-26 czerwca 2009, Warszawa
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. Wyślij e-mail
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.