Ceny transferowe – wiążące regulacje, dokumentacja podatkowa – warsztaty praktyczne
20-21 listopada 2008 Warszawa
Wprowadzenie do tematyki szkolenia:
Skomplikowane regulacje prawne w zakresie cen transferowych powodują, iż podatnicy mają duże trudności w identyfikacji zagrożeń oraz poprawnym wywiązywaniu się z nałożonych przez ustawę obowiązków. Szkolenie ma na celu przybliżenie tej tematyki i wyjaśnienie trudnych, budzących wątpliwości kwestii. Podczas szkolenia przedstawione zostaną także przykłady dokumentacji podatkowej dla wybranych transakcji typowo występujących pomiędzy podmiotami powiązanymi, co pozwoli uczestnikom uniknąć błędów w przygotowywaniu dokumentacji własnych transakcji oraz ograniczyć ryzyko zakwestionowania warunków transakcji przez organy podatkowe.
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniu zaproszeni są w szczególności Dyrektorzy Finansowi, Główni Księgowi, Dyrektorzy Ekonomiczni, Dyrektorzy ds. Controllingu, Menedżerowie i Specjaliści ds. Podatków oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką cen transferowych
Cele szkolenia
Podczas szkolenia przedstawimy przepisy dotyczące cen transferowych z uwzględnieniem ostatnich zmian.
Odpowiemy na pytania:
• Co reguluje zasady sporządzania dokumentacji pomiędzy podmiotami powiązanymi?
• Jak dobrze przygotować dokumentację cen transferowych?
• Jakimi metodami określić cenę w transakcjach z podmiotami powiązanymi?
• Jak skutecznie minimalizować ryzyko cen transferowych?
• Jak samodzielnie identyfikować sytuację, w której zastosowanie cen transferowych może powodować spory z administracją podatkową?
• Do jakich dokumentów firmy urzędnicy mogą mieć wgląd ? Co może Urząd Skarbowy?
• Jakie konsekwencje grożą za błędne ustalenie systemu rozliczeń pomiędzy podmiotami powiązanymi?
Program szkolenia
Dzień I
I. Międzynarodowy aspekt cen transferowych - Wytyczne OECD
1. Zasada pełnej konkurencji
2. Pojęcie cen transferowych
II. Kategorie transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - obszary ryzyka podatkowego
1. Identyfikacja powiązań
2. Przykłady transakcji ukierunkowanych na transfer dochodu
III. Preferowane metody szacowania cen
1. Analiza porównywalności transakcji
2. Metody tradycyjne szacowania cen
2. Metody zysku transakcyjnego
3. Szczególne metody dotyczące ustalania wartości rynkowej dóbr niematerialnych i usług
IV. Polityka cen transferowych, porozumienia cenowe
1. Wewnętrzna organizacja prac na cenami transferowymi
2. Porozumienia w sprawie cen transakcyjnych
Dzień II
I. Standaryzacja i centralizacja dokumentacji podatkowej na poziomie unijnym - wytyczne Unii Europejskiej w zakresie dokumentacji podatkowej
II. Dokumentacja podatkowa w świetle aktualnych regulacji prawnych
1. Obowiązek sporządzenia dokumentacji – pojęcie i wartość transakcji
2. Elementy dokumentacji podatkowej
3. Ceny transferowe a bezpieczeństwo finansowe przedsiębiorstwa
IV. Przykłady dokumentowania cen transferowych na przykładzie wybranych transakcji
1. Dokumentacja podatkowa transakcji dostawy
2. Dokumentacja podatkowa transakcji pożyczki
3. Dokumentacja podatkowa transakcji, której przedmiotem są dobra niematerialne
4. Dokumentacja podatkowa transakcji sprzedaży usług
5. Dokumentacja podatkowa transakcji dzierżawy
Metodyka
Szkolenie otwarte prowadzone w formie warsztatów. Sekwencje teoretyczne przeplatane
są licznymi ćwiczeniami praktycznymi.
Czas trwania szkolenia
Szkolenie trwa 2 dni, 16 godzin dydaktycznych
Prowadzący szkolenie
Prawnik, doradca podatkowy, dyrektor Departamentu Cen Transferowych Europejskiego Centrum Doradztwa i Dokumentacji Podatkowej Sp. z o. o.; przez szereg lat współpracownik działu doradztwa podatkowego w międzynarodowej firmie doradztwa podatkowego; specjalizuje się w opracowywaniu projektów polityki cen transferowych oraz dokumentacji transakcji z podmiotami powiązanymi; posiada bogate doświadczenie w zakresie optymalizacji podatkowej transakcji międzynarodowych; uznany wykładowca i autorka publikacji z zakresu problematyki cen transferowych
2100,- PLN Dotyczy udziału w szkoleniu jednej osoby i zawiera: udział w wykładach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia, napoje oraz posiłki podawane podczas spotkania. Do ceny należy doliczyć 22% podatek VAT
Przy zgłoszeniu co najmniej trzech osób z firmy zniżka 10%