Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów windykacji, przedstawicieli handlowych, pracowników działów księgowych lub finansowych, którzy zajmują się ściąganiem należności od dłużników przez telefon.
Program:
Dłużnicy
Typy dłużników
Dlaczego dłużnicy nie płacą?
Omówienie przyczyn zaległości płatniczych
Sposoby radzenia sobie z każdym typem dłużnika
Psychologia windykacji
Planowanie przebiegu rozmowy windykacyjnej
Dotarcie do osoby odpowiedzialnej za płatności bądź za zadłużenia
Sposoby argumentacji stosowane w rozmowach windykacyjnych
Rodzaje wymówek stosowanych przez klienta
Radzenie sobie z wymówkami
Finalizacja rozmowy windykacyjnej
Błędy popełniane podczas rozmowy z dłużnikiem
Przeprowadzanie rozmów telefonicznych dotyczących windykacji
Korzyści z uczestnictwa w warsztatów:
Wzmocnienie motywacji uczestników do aktywnej windykacji przez telefon
Zwiększenie ściągalności długów w firmie
Doskonalenie umiejętności rozmowy windykacyjnej przez telefon
Rozwinięcie umiejętności rozpoznawania typów dłużników
Metody:
Mini-wykłady interaktywne – wprowadzenie do poszczególnych modułów warsztatowych
Ćwiczenia indywidualne i grupowe, w tym autotesty
Odgrywanie ról
Analizy przypadków
Dyskusje moderowane i burze mózgów
Każdy uczestnik przeprowadzi jedną rozmowę z trenerem w roli klienta-dłużnika. Zarejestrowane rozmowy zostaną odsłuchane i analizowane przez uczestników i trenera.
Każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony.