Favore.plForumFinanse, prawo, ubezpieczenia

Obowiązki informacyjne e - sklepu

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Obowiązki informacyjne e - sklepu

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • Valdy 13 lut 2011, 10:04
    Czy e-sklep ma jakieś obowiązki informacyjne wobec klienta tj. czy sprzedając towar musi poinformować w jakiś szczególny sposób klienta o przeprowadzonej transakcji?
    Cytuj
  • Ciekawski 13 lut 2011, 12:09
    A dokładnie co masz na myśli?
    Cytuj
  • Valdy 13 lut 2011, 14:19
    No czy musi przysłać mi jakąś umowę czy coś w tym rodzaju.
    Cytuj
  • Hardtext 13 lut 2011, 15:04
    Ja kilka razy kupowałem i nigdy nic nie dostałem. Żadnych dokumentów czy umów, tylko fakturę lub paragon. Może nie musi.
    Cytuj
  • Manko 13 lut 2011, 16:46
    I to jest błąd e-sklepu. Otóż taki sklep sprzedając towar musi przesłać klientowi na piśmie warunki potwierdzające transakcję.

    Każdy kto e-sklep powinien zainteresować się z art. 9 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    Ust. 3 tego artykułu wskazuje, że wraz z towarem sklep musi przesłać klientowi wymaganych prawem informacje.
    Cytuj
  • Buyer 13 lut 2011, 18:32
    Ja też nigdy nie dostałem żadnego potwierdzenia. Kupuję w dużych e-sklepach o dobrej renomie.
    Cytuj
  • Manko 13 lut 2011, 21:23
    Sklepy o takich obowiązkach nie wiedzą, albo nie chcą wiedzieć i tym samym same sobie szkodzą, bo w razie sporu to klient jest górą. Skoro sklep nie dopełnił obowiązków to jego strata.
    Cytuj
  • Zakasowany 13 lut 2011, 22:48
    Tak jest jak pisze Manko. Podany artykuł wygląda tak

    Art. 9.
    1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o:

    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
    6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
    7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
    8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący,
    9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe,
    10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
    11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.

    To są te własnie wymagane prawem informacje. Osobiście też nigdy nie spotkałem się z sytuacją aby sklep takie informacje podał.
    Cytuj
  • Fotok 13 lut 2011, 23:36
    Ale taki info można chyba przesłać na e-maila.? Jednym z warunków zakupu w e-sklepie jest rejestracja a ta odbywa się przy użyciu skrzynki pocztowej.
    Cytuj
  • Manko 14 lut 2011, 0:19
    Fotok napisał:Ale taki info można chyba przesłać na e-maila.? Jednym z warunków zakupu w e-sklepie jest rejestracja a ta odbywa się przy użyciu skrzynki pocztowej.
    No nie. Tak jak wskazałem na ust 3 art. 9 tej ustawy

    3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia.
    Na piśmie znaczy na piśmie, na papierze, na tekturze na czymś materialnym wielki uśmiech
    Cytuj
1 2 z 2  
Finanse, prawo, ubezpieczenia - dyskusje na forum