Właśnie, słyszałem o czymś takim, dlatego zadałem to pytanie. Bo jakoś żaden sklep nie dał mi potwierdzenia na piśmie. Te niektóre informacje to ja mogę znaleźć na stronie sklepu - adres, kontakt itp. Ciekawe dlaczego tego nie robią skoro muszą.
Jeśli sklep nie da na piśmie opisywanych wyżej informacji to ten 10 dniowy termin zwrotu przedłuża się bodajże do 3 miesięcy. To jest jest bicz na sklep. Nawet jak doszłoby do rozprawy sądowej (klient chciał z wrócić towar po 2 miesiącach a sklep go nie przyjął) to sklep stoi na przegranej pozycji.
licytacje nie podlegają pod ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów: 10) sprzedaży z licytacji.
Czyli jak ktoś licytuje towar nawet w sklepie za pośrednictwem platformy aukcyjnej to nie dostanie żadnego pisemnego potwierdzenia warunków transakcji.
Zasada Pacta sunt servanda czyli z łaciny umów należy dotrzymywać nie obowiązuje przy zwrocie towaru. Odpieczętowanych płyt CD czy DVD nie można zwrócić i to jest oczywiste. Ale co z komputerem, z którego korzystaliśmy kilka dni a na dodatek coś tam zainstalowaliśmy. Mój znajomy tak zrobić i okazało się, ze sklep musiał taki sprzęt przyjąć mimo używania go. Nawet zainstalowanie czegoś nie uprawnia sprzedawcy do nieprzyjęcia towaru. Ale tak postępują tylko uczciwe i wiarygodne sklepy.
A jasne że tylko dobre sklepy, bo te chłamowate już nie. Już w 2008 roku Inspecja handlowa stwierdziła że sklepy łamią nasze prawa nagminnie i nie przyznają klientom ich praw !!! Regulaminy z tzw. niedozwolonymi klauzulami, nielegalnie ograniczającymi prawa konsumenta, kontrolerzy zakwestionowali w przeszło co czwartym e-sklepie. Przykłady takich klauzul? "Zwrotów nie przyjmujemy" albo "Zwracana kwota zostanie pomniejszona o odstępne". "Gwarantujemy wymianę towarów wadliwych na towar wolny od wad pod warunkiem zgłoszenia uszkodzenia w terminie pięciu dni roboczych" (w rzeczywistości ustawa daje na to klientowi 2 lata!). Powinno się za takie praktyki solić kary które długo zapadną w pamięć !!!!!!