Favore.plForumFinanse, prawo, ubezpieczenia

Obowiązki informacyjne e - sklepu, strona 2

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Obowiązki informacyjne e - sklepu

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • Valdy 14 lut 2011, 1:59
    Właśnie, słyszałem o czymś takim, dlatego zadałem to pytanie. Bo jakoś żaden sklep nie dał mi potwierdzenia na piśmie.
    Te niektóre informacje to ja mogę znaleźć na stronie sklepu - adres, kontakt itp.
    Ciekawe dlaczego tego nie robią skoro muszą.
    Cytuj
  • AutoRun 14 lut 2011, 8:19
    Nie chce im się to pewnie najsensowniejsza odpowiedź. przebiegły
    Cytuj
  • Valdy 14 lut 2011, 10:56
    A jeszcze jedno. A co z aukcjami internetowymi? Tam też trzeba wysyłać klientowi pismo.
    Cytuj
  • Goldman 14 lut 2011, 12:30
    Licytacje z tego co wiem to nie podlegają pod ustawę, ale e-sklepy na platformach aukcyjnych tak.
    Cytuj
  • Eru 14 lut 2011, 16:14
    Jeśli sklep nie da na piśmie opisywanych wyżej informacji to ten 10 dniowy termin zwrotu przedłuża się bodajże do 3 miesięcy. To jest jest bicz na sklep. Nawet jak doszłoby do rozprawy sądowej (klient chciał z wrócić towar po 2 miesiącach a sklep go nie przyjął) to sklep stoi na przegranej pozycji.
    Cytuj
  • Goldman 14 lut 2011, 17:02
    licytacje nie podlegają pod ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    Art. 16.
    1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:
    10) sprzedaży z licytacji.

    Czyli jak ktoś licytuje towar nawet w sklepie za pośrednictwem platformy aukcyjnej to nie dostanie żadnego pisemnego potwierdzenia warunków transakcji.
    Cytuj
  • Cash 14 lut 2011, 18:31
    Zasada Pacta sunt servanda czyli z łaciny umów należy dotrzymywać nie obowiązuje przy zwrocie towaru. Odpieczętowanych płyt CD czy DVD nie można zwrócić i to jest oczywiste. Ale co z komputerem, z którego korzystaliśmy kilka dni a na dodatek coś tam zainstalowaliśmy.
    Mój znajomy tak zrobić i okazało się, ze sklep musiał taki sprzęt przyjąć mimo używania go. Nawet zainstalowanie czegoś nie uprawnia sprzedawcy do nieprzyjęcia towaru. Ale tak postępują tylko uczciwe i wiarygodne sklepy.
    Cytuj
  • ObywatelKowalski 14 lut 2011, 19:43
    A jasne że tylko dobre sklepy, bo te chłamowate już nie. Już w 2008 roku Inspecja handlowa stwierdziła że sklepy łamią nasze prawa nagminnie i nie przyznają klientom ich praw !!!
    Regulaminy z tzw. niedozwolonymi klauzulami, nielegalnie ograniczającymi prawa konsumenta, kontrolerzy zakwestionowali w przeszło co czwartym e-sklepie. Przykłady takich klauzul? "Zwrotów nie przyjmujemy" albo "Zwracana kwota zostanie pomniejszona o odstępne". "Gwarantujemy wymianę towarów wadliwych na towar wolny od wad pod warunkiem zgłoszenia uszkodzenia w terminie pięciu dni roboczych" (w rzeczywistości ustawa daje na to klientowi 2 lata!).
    Powinno się za takie praktyki solić kary które długo zapadną w pamięć !!!!!!
    Cytuj
Finanse, prawo, ubezpieczenia - dyskusje na forum