Favore.plForumFinanse, prawo, ubezpieczenia

Używanie własnego w firmie, kto za to płaci?

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Używanie własnego w firmie, kto za to płaci?

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • WRC 21 lip 2011, 9:06
    Jak to jest z używaniem prywatnego/osobistego auta na cele firmy. Wiem, że w takich przypadkach są limity odliczeń, ale co ze zwrotem innych kosztów, jak np. zużycia, napraw. Na moje oko to też powinno być zwracane jeśli auto popsuje się podczas świadczenia pracy na rzecz firmy.
    Cytuj
  • FabianM 21 lip 2011, 12:36
    To typowa praktyka w wielu profesjach, głównie w dystrybucji i przedstawicielstwie handlowym. Po prostu spisuje się umowę w której określa się warunki korzystania z auta i wspomniane koszty naprawy. Takie auto nie musi się zepsuć podczas pracy, ale np. po niej, bo na drugi dzień będzie przecież wykorzystywane. Jest to podstawa do przerzucenia kosztów naprawy na firmę.
    Cytuj
  • Trackmania 21 lip 2011, 15:13
    Jest takie rozporządzenie które określa maksymalne zwroty za przejazdy lokalne i wydatki zwraca się w formie zryczałtowanej.
    A ten ryczałt zależy od stawki za 1 km która jest uzależniona od pojemności skokowej silnika i od miesięcznego limitu kilometrów. Ale co to za rozporządzenie to nie wiem, ale coś takiego jest.
    Cytuj
  • LPG 21 lip 2011, 18:28
    W tej chwili to opłaca się jeździć na autogazie, przy takich cenach benzyny. Co prawda gazu idzie o 20% więcej niż benzyny (inna kaloryczność) ale przy takiej różnicy cenowej koszt instalacji gazowej zwraca się po 15 tys. km.
    I jak firmy szukają floty to właśnie albo "dizli" albo gazu. W prywatnych autach to głównie benzyna jest i koszty eksploatacji są przez to sporo wyższe.
    Cytuj
  • 100euro 21 lip 2011, 21:31
    Umowa też powinna być szczegółowo sporządzona, aby fiskus się nie przyczepił inaczej może zakwestionować zwrot kosztów pracownikowi. W takiej umowie należy podać co to za pojazd, numer silnika, pojemność silnika itd. No bo na jakiej podstawie nastąpił zwrot kosztów.
    Cytuj
  • WRC 22 lip 2011, 0:26
    A ten limit, co jak go się przekroczy. Taki handlowiec przecież sporo jeździ a te limity to chyba nie są duże. Ile one mogą wynosić miesięcznie? 1000, 2000 kilometrów?
    Cytuj
  • Enzon 22 lip 2011, 6:12
    Ha Ha jakie 2000 kilometrów.
    Góra jest to 700 km i to dla miasta o liczbie mieszkańców ponad 500 tys. osób.

    Co to jest 700 km na miesiąc! Moja babcia na hulajnodze w tygodniu więcej by zrobiła niż wynoszą te limity.
    W mniejszych miejscowościach jest jeszcze niższy limit.
    Cytuj
  • Viper09 22 lip 2011, 8:19
    Jak ja słyszałem to kilometrówki miały być podniesione i urealnione, bo faktycznie duże one nie są, a te prawo to sprzed kilku lat jest i obecnie nie przystaje do rzeczywistości. Z drugiej strony gdyby nie było limitów to każdy by jeździł "na firmę" i robił miesięcznie po kilka tysięcy kilometrów.
    Cytuj
  • 4Deal 22 lip 2011, 10:41
    Mieli zmienić i zmienią. Podobno jest nowy projekt w tym temacie.
    Co do limitów, to wyjeżdżenie kilometrówek płaci się już z własnej kiesy. Teraz może wiecie dlaczego handlowcy zarabiają po kilka tysięcy złotych miesięcznie albo więcej. Bo muszą sami pokrywać koszta.
    Dobry handlowiec potrafi zrobić miesięcznie kilka tysięcy kilometrów, więc jakieś śmieszne limity 700km są chyba dla smerfów, który rowerem jeżdżą po 100 milowym lesie z misiem głodomorem na bagażniku.
    Cytuj
  • AngelDevil 22 lip 2011, 12:29
    Rozporządzenie ministra infrastruktury z 2002 roku ws. warunków ustalania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U 2002 ne 27 poz 271 z późn zm.) określa owe limity:
    stawka ryczałtu dla auta osobowego wynosi
    0,5214 zł dla pojemności silnika do 900 cm3
    0,8358 ponad 900 cm3.
    Cytuj
1 2 z 2  
Finanse, prawo, ubezpieczenia - dyskusje na forum