Favore.plForumFinanse, prawo, ubezpieczenia

Zmiana oferty programowej a zerwanie umowy

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Zmiana oferty programowej a zerwanie umowy

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
Wróć do forum: Finanse, prawo, ubezpieczenia 1 2 3 z 3  
  • Missbalu 21 sty 2011, 12:04
    Cyfrowy Polsat zmienia ofertę programową i z ramówki wypada kanał bbc knowledge. Z resztą nie tylko ten. Czy operator może mi tak zrobić. Niby w to miejsce mają być inne kanały ale one mi nie odpowiadają. Czy mogę wypowiedzieć umowę z przyczyn leżących po stronie operatora. Nie chcę płacić w razie czego kar umownych za rozwiązanie umowy, a te pewnie nie są małe.
    Cytuj
  • C_ZAK 21 sty 2011, 14:48
    Co raz zmieniają coś w programach, jedne dodają inne zabierają. Operator powinien ciebie o tym poinformować na piśmie i podać ci twoje prawa. Tu raczej masz prawo zerwać umowę, bo zmiana nie następuje z twojej winy.
    Ja np. dostałem rachunek za telefon i tam było wyraźnie napisane, że zmiana stawek VAT nie powoduje zmiany umowy.
    Cytuj
  • Rogalik 21 sty 2011, 15:38
    Słyszałem o tym zamieszaniu w Polsacie. Kilku kanałów ma nie być i to od 1 lutego.
    W takim razie klient ma prawo rozwiązać umowę w ciągu 30 dni od tego zdarzenia.
    Wystarczy napisać do Cyfrowego Polsatu, że rozwiązuje się umowę (do 2 marca), bo znika jakiś tam kanał, który był naszym ulubionym i tylko dla niego zdecydowaliśmy się na ofertę.
    Cytuj
  • Missbalu 21 sty 2011, 18:12
    W umowie jest taki zapis, że Polsat zastrzega sobie prawa do zmiany kanałów, bez żadnych konsekwencji.
    Bo Polsat nie gwarantuje tych kanałów w umowie. I tu jest moja wątpliwość.
    Cytuj
  • Kupiec 21 sty 2011, 21:10
    A ja Facebooku napisałem, że jestem wysoki blondyn i mam mieszkanie na Wyspach Kanaryjskich. Myślisz, że będą mnie ścigać za podanie nieprawdziwych danych.
    Operator może wpisać to tam chce tylko czy to będzie ważne?
    Cytuj
  • Goldman 22 sty 2011, 1:07
    To typowe zachowanie kablówek i cyfrowych telewizji:

    "Dostawca zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w ofercie programowej, łącznie z prawem wyłączenia programu." albo

    "Zawiadomienie Abonenta o zmianie oferty programowej następuje za pomocą komunikatów telewizyjnych oraz przez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń."

    Jeśli nie ma mojego kanału, który był w ofercie w chwili podpisywania umowy, to można rozwiązać umowę i papa.
    Cytuj
  • gizmodo 22 sty 2011, 7:24
    Wycofanie kanału z rynku także upoważnia do rozwiązania umowy - abonent nie ma to wpływu, a dla operatora to ryzyko działalności. Przykładem jest np. UPC - 31 grudnia 2010 roku UPC wycofuje z oferty Club TV, bo kanał wychodzi z Polski, i pozwala na rezygnacje z pakietu, w którym ten kanał się znajdował.Wyłączenie kanału z oferty - nie ważne z jakich powodów - upoważnia klienta do rozwiązania umowy na pakiet, w którym ten kanał się znajdował. Wyłączenie kanału = pogorszenie oferty.

    Jeżeli podwyżka wynika tylko ze wzrost VAT z 22 do 23 proc. to umowy nie można rozwiązać umowy. Ale jeśli oprócz samej podwyżki VAT dorzucą do ceny coś "przy okazji" to umowę można zerwać.
    Cytuj
  • Holo_gram 22 sty 2011, 9:08
    Także wyłączenie kanału jednego i zastąpienie drugim (innym) także według prawa pozwala na rozwiązanie umowy, bo to są zmiany warunków umowy, nie wymuszone przez odgórnie przez przepisy, ale "widzi mi się" operatora.

    Nie ma co dzwonić na infolinię, bo tam konsultant ma jedno zadanie - wciskanie kitu na maxa, aby zatrzymać klienta. Ty wiesz swoje i taki konsultant wie swoje i to przypomina rozmowę głuchego ze ślepym.
    Cytuj
  • Telemaniak 22 sty 2011, 10:24
    Przeczytajcie sobie to:

    "Urząd (UOKiK) przyjrzał się także działalności operatorów związanej ze świadczeniem usług internetowych i telewizyjnych. Za szczególnie uciążliwe uznał praktyki operatorów telewizyjnych polegające na zmianie oferty programowej w dowolny sposób, arbitralne zastępowanie wykupionego kanału innym, przy jednoczesnym utrudnianiu abonentom rezygnacji z umowy. Przedsiębiorcy o wprowadzanych zmianach programowych informują nierzetelnie, dając abonentom bardzo krótki czas na rezygnację z kontraktu. Zmiana oferty programowej w związku z wystąpieniem nawet niezależnych od przedsiębiorcy przyczyn, np. wycofaniem się z działalności stacji telewizyjnej, powinna zawsze gwarantować konsumentowi możliwość wypowiedzenia umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Ponadto o zmianach w ofercie operatorzy powinni – co do zasady – zawiadamiać z wyprzedzeniem, pozwalając konsumentom na swobodne podjęcie decyzji o kontynuowaniu umowy. W związku z wynikami przeprowadzonej kontroli - w celu wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości wezwano wszystkich skontrolowanych do dobrowolnej zmiany zakwestionowanych postanowień."
    http://www.serwisprawa.pl/artykuly,28,779,umowy-telekomunikacyjne
    Cytuj
  • Ciekawski 22 sty 2011, 10:51
    Większa zabawa będzie c odesłaniem dekodera CP. Trzeba go wysłać do Warszawy wielki uśmiech
    Cytuj
1 2 3 z 3  
Finanse, prawo, ubezpieczenia - dyskusje na forum