- sporządzony wg wytycznych dla dotacji udzielanych w ramach przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszy Unijnych w 2017 r.;
- wnioskowana kwota dotacji: 24 000,00 zł;
- objętość opracowania: 50 stron formatu A4;
- identyfikator ISBN: 978-83-948509-8-2;
Charakterystyka ogólna
Profesjonalne usługi barmańskie jako atrakcja coraz mocnej zakorzeniają się w świadomości event managerów planujących profesjonalne spotkania dla pracowników, zarządów i klientów. Tendencję tę zauważyć można zarówno podczas dużych eventów firmowych, jak małych, kameralnych spotkań rodzinnych. Coraz częściej spotykamy profesjonalnych barmanów na weselach, imprezach urodzinowych czy klasycznych „domówkach”.
Rosnącą popularność usług barmańskich zauważyć można w naszym kraju od kilku lat. Jest ona między innymi efektem zmieniających się trendów na rynku - konsumenci oczekują rozwiązań innych, niż czysta wódka w kieliszkach, kierując swoje gusta w stronę ciekawych, oryginalnych drinków i koktajli - alkoholowych i bezalkoholowych.
Nie bez znaczenia jest także świadomość odbiorców - dobry event musi być perfekcyjnie zrealizowany pod każdym względem, dlatego też, catering barowy coraz częściej powierzany jest profesjonalistom.
Wbrew pozorom nie jest to biznes sezonowy, choć najwięcej zleceń jest podczas karnawału i w okresie wakacyjnym, a najmniejszy ruch w czasie Wielkiego Postu i podczas adwentu przed świętami Bożego Narodzenia.
Rynek firm zajmujących się profesjonalną obsługą barmańską podzielony jest na dwa segmenty.
Pierwszą część stanowią małe, najczęściej jedno- lub dwuosobowe firmy rodzinne, zajmujące się serwisem barmańskim na mniejszą skalę (wesela, wieczory panieńskie i kawalerskie, imprezy urodzinowe). Barmani zajmujący się tego typu wydarzeniami zazwyczaj posiadają własny, mobilny bar i świadczą usługi barmańskie klientom indywidualnym, działając przy tym głównie na rynku lokalnym. Pakiet świadczonych usług to przede wszystkim klasyczne serwisy barmańskie, zakup produktów oraz realizacja bardzo prostych pokazów barmańskich w stylu flair.
Drugi segment stanowią usługi wyspecjalizowanych agencji barmańskich, które mają własne zaplecze logistyczne w postaci wciąż rozbudowywanej bazy profesjonalnych barmanów (pracujących w zależności od potrzeb i oczekiwań odbiorców klasycznie lub w stylu flair), mobilnych barów, alkoholu, szklanek, lodu oraz transportu. Często współpracują one na stałe z koncernami alkoholowymi, dla których realizują pełną obsługę barmańską podczas imprez specjalnych.
Wstępne wymogi
W świetle obowiązujących przepisów firma o wybranym profilu nie jest działalnością regulowaną i nie wiąże się z koniecznością uzyskania koncesji, licencji lub zezwoleń.
Właścicielem firmy może być zarówno osoba bez wykształcenia kierunkowego jak i osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie.
Osoby pracujące „za barem” powinny mieć odpowiednie uprawnienia w zakresie przygotowania żywności (dopuszczone do kontaktu z żywnością).
Podstawowe numery PKD dla tej działalności
PKD 56.30.Z - Przygotowywanie i podawanie napojów
Podklasa ta obejmuje przygotowywanie i podawanie napojów do konsumpcji na miejscu.
Podklasa ta obejmuje działalność:
Dopuszczalne formy prowadzenia działalności gospodarczej
Firmę można prowadzić wybierając dowolną formę działalności, poza spółką partnerską.
W tym celu należy zarejestrować działalność gospodarczą w CEIDG (jako jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę cywilną) lub w KRS (jako spółkę jawną, spółkę komandytową, spółkę komandytowo-akcyjną, spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, spółkę akcyjną).
Spis treści opracowania:
1. DANE WNIOSKODAWCY
1.1 PODSTAWOWE DANE
1.2 PODSTAWOWE INFORMACJE
2. SKRÓCONY OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA
2.1 RODZAJ PROPONOWANEJ DZIAŁALNOŚCI
2.2 SKRÓCONE DANE DOTYCZĄCE PROPONOWANEJ INICJATYWY
3. PROJEKT PRZEDSIĘWZIĘCIA
3.1 PRZEDSTAWIENIE PROJEKTU
3.2 OFERTA
3.3 RYNEK
3.4 KONKURENCJA
3.5 CENA
3.6 SPRZEDAŻ I PRZYCHÓD
3.7 PROCES PRODUKCJI/DOSTARCZANIA
3.8 ZAGROŻENIA I MOŻLIWOŚCI
4. PLAN INWESTYCYJNY
4.1 UZASADNIENIE INWESTYCJI
4.2 CHARAKTERYSTYKA INWESTYCJI
4.3 ZAKRES INWESTYCJI
4.4 ZASOBY LUDZKIE
4.5 LOKALIZACJA I ZAPLECZE TECHNICZNE
5. PLAN EKONOMICZNO-FINANSOWY
5.1 KALKULACJA KOSZTÓW PODJĘCIA DZIAŁALNOŚCI
5.2 ŹRÓDŁA POKRYCIA WYDATKÓW
5.3 PROGNOZA EKONOMICZNA PRZEDSIĘWZIĘCIA
Komplet materiałów wysyłamy e-mailem w formacie PDF / JPG.