Wprowadzenie do tematyki szkolenia:
Operowanie w sektorze B2B oznacza konieczność specyficznego podejścia do obsługi oraz do identyfikacji potrzeb klientów. Procesy negocjacyjne, w które wielokrotnie zaangażowanych jest wiele podmiotów, bywają długotrwałe, przepełnione technicznymi wymaganiami. Od powodzenia negocjacji, bardziej niż w przypadku dóbr szybko zbywalnych, zależy przyszłość firmy. Szkolenie, które prezentujemy ma na celu przygotować do profesjonalnego prowadzenia negocjacji, które w sytuacji kontaktów B2B wymagają szczególnego podejścia i są niemal sztuką.
Grupa docelowa
Cele szkolenia:
Przedstawienie uczestnikom zasad i technik sprzedaży oraz przygotowania strategii negocjacji w zakresie sprzedaży B2B. Przygotowanie uczestników szkolenia do praktycznego stosowania umiejętności zmierzających do maksymalizacji skuteczności procesu sprzedaży business to business.
Podczas spotkania rozstrzygniesz wątpliwości:
Jakie korzyści odniesiesz po szkoleniu…
W wyniku realizacji szkolenia uzyskasz wiedzę i zdobędziesz umiejętności, które pozwolą na komfort psychiczny i fizyczny podczas rozmów z klientami. Podniesie to szanse na stabilną i dłuższą współpracę z nimi. Maksymalizacja wyników sprzedaży poprzez czytelne przedstawianie ofert produktów i usług stanie się Twoją codziennością, co nabierze szczególnego znaczenia jeśli uświadomisz sobie, że wiedza, którą posiądziesz nie będzie znana twoim konkurentom.
Program szkolenia:
I. Rodzaje klientów i dopasowany do nich styl sprzedaży.
II. Etapy sprzedaży - krok po kroku.
III. Przygotowanie do rozmów.
IV. Cykada - przekładanie cech na korzyści i dowody.
V. Etapy rozmowy handlowej.
VI. Pierwsze wrażenie.
VII. Techniki "kupienia" potencjalnego klienta.
VIII. Sztuka mówienia, zadawania pytań i słuchania.
IX. Radzenie sobie z emocjami.
X. Jak nie dać się zdominować w trakcie negocjacji.
XI. Zasady asertywności w negocjacjach.
XII. Taktyki podstępne, techniki manipulacyjne w różnych fazach negocjacji.
XIII. Język ciała - jak odczytywać i przekazywać sygnały niewerbalne.
Metodyka
Zajęcia mają charakter przed wszystkim warsztatowy. Słuchacze biorą udział w dyskusjach, burzach mózgów, nagrywanych na wideo scenkach rodzajowych. Ćwiczenia poprzedzone są krótkimi wykładami lub dyskusjami. Każdy z uczestników otrzyma przygotowane podczas szkolenia materiały szkoleniowe (płyta CD z nagraniem wideo jakie powstaje w procesie szkolenia) dzięki czemu zostanie umożliwione utrwalanie wiedzy zdobytej w trakcie wykonywania ćwiczeń oraz studiów przypadku.
Czas trwania szkolenia
Szkolenie trwa 2 dni,
16 godzin dydaktycznych
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. (0-22) 374 31 31