Savoir - vivre zawiera w sobie dwa człony oznaczające: potrafić, umieć - savoir, oraz żyć - vivre. W połączeniu tworzą wyrażenie, które rozumiane jest jako znajomość obyczajów i form towarzyskich, a także jako umiejętność postępowania i radzenia sobie w różnych złożonych sytuacjach życiowych.
Dobre obyczaje to nie tylko kwestia tego kto komu się przedstawia pierwszy lub tego kto komu powinien ustąpić miejsca w środkach komunikacji miejskiej. To również kwestia kultury języka, stroju, zachowania przy stole. Savoir vivre stał się jednym z najważniejszych wyznaczników profesjonalizmu firmy. Umiejętność właściwego zachowania się w każdej sytuacji przestała być już umiejętnością pożądaną, stała się koniecznością. Biznesowy savoir-vivre obowiązuje zarówno podczas spotkań biznesowych jak i towarzyskich, zaś znajomość zasad międzynarodowej etykiety ułatwia odnaleźć się w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji ponieważ klient na równi z kompetencją merytoryczną kontrahenta ceni traktowanie z szacunkiem i uwagą oraz kulturalną obsługę.
Aleksandra Pomykaj |
Doradca Klienta ds. Szkoleń |
Alicja Rostek |
Doradca Klienta ds. Szkoleń |
Bartosz Królikowski
Wyślij e-mail