Zapraszamy na naszą stronę internetową:
Zarządzanie zmierzające do tworzenia efektywnych ekonomicznie zespołów jest kluczową umiejętnością menedżera, nazywaną jego inteligencja finansową. Chodzi, bowiem o taką organizację pracy zespołowej, by umiejętności i cechy osobowości członków zespołu składały się na harmonijną i efektywną współpracę w osiąganiu zakładanych wyników finansowych. Jedną podstawowych spraw, mających wpływ na uzyskanie takiego efektu, jest wiedza o finansach i ich praktycznym znaczeniu dla bieżącej i długofalowej oceny efektywności pracy zespołu. Zarządzanie zespołem będzie na tyle skuteczne, na ile jego członkowie uzyskają informacje dotyczącą rachunku ekonomicznego swojej działalności i opanują umiejętności wykorzystania tej wiedzy w działaniu. Coraz większe naciski, by jak najdokładniej rozliczać wydatki i rosnąca presja konkurencyjna wpływają na gwałtowny wzrost zainteresowania kontrolingiem finansowym pracy zespołów.
Wyzwaniem dla menedżerów, jest umiejętność przekazania wiedzy, która stanowi o konkurencyjności działania zespołu, jako całości a także jego poszczególnych członków. Wdrażanie systematycznie prowadzonej edukacji zespołów w tym zakresie następuje jednak powoli, przede wszystkim ze względu na:
- brak umiejętności menedżerów w zakresie metodyk i technik przekazywania wiedzy o stanie finansów firmy i wpływu na ten stan efektów pracy zespołu
- opór pracowników przed dokładnym rozliczaniem efektów i kosztów pracy każdego z zatrudnionych
- trudności związane z opracowaniem mierników opisujących skuteczność / efektywność działań
Jednakże odpowiedni sposób przekazywania informacji o finansach i ich roli w funkcjonowaniu zespołu określany, jako inteligencja finansowa, pozwoli przełamać te obawy i aktywnie włączyć zespół w aktywną analizę efektów finansowych swojej pracy. Chodzi o to, by stworzyć taki system, w którym każdy ma możliwość dotarcia do potrzebnej mu wiedzy dotyczącej zasad i mierników oceny jego efektywności ekonomicznej, oraz jej wykorzystania w praktyce. O tym jest właśnie to szkolenie. Szkolenie będzie przebiegać w dwóch odsłonach. W pierwszej, przedstawione zostaną ogólne zasady zarządzania zespołem w aspektach psychologii i organizacji, rozwiązywania typowych sytuacji konfliktowych oraz sprawnej komunikacji w ramach zespołu. Odsłona druga, pokaże aspekt efektywności ekonomicznej działania zespołu w kontekście podstawowej wiedzy o finansach firmy i praktycznych skutkach aktywności zespołu i jego poszczególnych członkach. W tej części szkolenia zostanie również przedstawiona metoda i techniki za pomocą, których menedżer może wspólnie z zespołem analizować i oceniać efektywność finansową działań zespołu.
Korzyści dla uczestników:
W trakcie szkolenia uczestnicy, otrzymają szereg wskazówek dotyczących pomiaru równowagi finansowej i organizacyjnej firmy. Dowiedzą się m.in., w jaki sposób wykorzystywać wewnętrzne i zewnętrzne informacje do oceny skuteczności zarządzania; jakie metody można zastosować do pomiaru sygnałów wczesnego zagrożenia działalności, w jaki sposób można zweryfikować potencjalnych kontrahentów, w jaki sposób wdrożyć narzędzia skutecznego controllingu oraz przygotować zespół do ciągłego monitorowania wyników. . Podczas szkolenia w bardzo przystępny sposób zostaną wyjaśnione oraz wspólnie uporządkowane kategorie i narzędzia zarządzania finansami i rachunkowości. Zostanie przekazana wiedza na temat możliwości i ograniczeń w ich stosowaniu oraz jaki jest wpływ działań podejmowanych przez pracowników na wyniki uzyskiwane przez firmę. Wiedza zdobyta na szkoleniu pozwoli na zrozumienie i swobodne poruszanie się w świecie pojęć finansowych, poznanie i opanowanie finansowej logiki funkcjonowania oraz analizy wyników generowanych przez firmę. Omówione zostaną podstawowe koncepcje, narzędzia i metody wykorzystywane w procesie zarządzania przedsiębiorstwem przez pryzmat finansów. Uczestnicy szkolenia będą potrafili lepiej przewidywać i oceniać skutki finansowe podejmowanych przez siebie działań i, rozpoznawać zagrożenia i im przeciwdziałać. Skuteczne ćwiczenia wszystkich elementów programu szkolenia pozwolą na wykorzystaniu zdobytej wiedzy w praktyce zaraz po ukończeniu szkolenia.
Szkolenie polecamy dla:
Kierowników, Menedżerów, ... Wszystkich ludzi na kierowniczych stanowiskach, którzy na co dzień podejmują decyzje mające wpływ na funkcjonowanie firmy / instytucji, w której pracują.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji PowerPoint z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków. W zależności od zapotrzebowania, możliwe są praktyczne warsztaty we wszystkich aspektach szkolenia. Uzupełnieniem wskazanych metod będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy oraz moderowana dyskusja. Dodatkowo uczestnicy szkolenia otrzymają obszerny skrypt będący przewodnikiem i pomocą w udoskonalaniu swojej wiedzy po szkoleniu.
Program szkolenia:
- Psychologia zespołu
- Typy osobowości pracowników - studia przypadków
- Struktura grupy i role grupowe - przykłady
- Rola jednostki w zespole, czyli co zależy od szefa a co od kolegów?
- Co decyduje o sukcesie zespołu - podstawowe narzędzia
- Kultura organizacyjna firmy i typy szefa w kontekście etapów rozwoju pracownika - identyfikacja silnych stron członków własnego zespołu – test sylwetki zawodowej?
- Role w zespole - studia przypadków - test
- Budowanie efektywnego zespołu
- Zarządzanie czasem, organizowanie pracy własnej i zespołu - podstawowe metodyki i ich praktyczna przydatność
- Ustalenie celów i zadań, planowanie, budowanie planu i harmonogramu - przykładowe standardy
- Umiejętności, zadania i role kierownicze - test skłonność do ryzyka
- Planowanie i ustalanie celów organizacyjnych i ekonomicznych
- Metodyka prowadzenia rozmów określających i delegujących zadania
- Jak konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej?
- Strategie negocjacji i mediacji - test postawy negocjacyjnej
- Komunikacja w zespole
- Struktury komunikacyjne i ich wpływ na komunikację w zespole - przykłady
- Modele komunikowania się w organizacji - kultura organizacyjna firmy
- Zasady efektywnej komunikacji w zespole pracowników - błędy w komunikacji
- Wytyczne dobrej komunikacji - czyli dlaczego dobre chęci nie wystarczą?
- Formy komunikacji interpersonalnej – modele teoretyczne a praktyka - test manipulacja
- Wyrażanie własnych opinii i przekonań - jak rozpoznać własny styl komunikacyjny?
- Komunikowanie a negocjowanie
- Modele sytuacji konfliktowych
- Dynamika rozwoju konfliktów
- Style i techniki rozwiązywania konfliktów w zespole
- Stres i metody jego pokonywania
- Co zespół powinien wiedzieć o finansach firmy?
- Czy zawsze można ufać liczbom, czyli jak odczytać sytuację finansową firmy przez pryzmat dokumentów finansowych?
- Czym się różni bilans od rachunku zysków i strat? - Przykłady
- Jakich informacji dostarcza nam bilans? I jak przełożyć zagregowaną informację na konkret?
- Czym są przychody a czym wpływy z działalności? Jaka jest różnica między kosztami a wydatkami? – Studia przypadków
- Ćwiczenie
Czym się różni wynik od przepływów?
- Ćwiczenie
Co to jest zysk i czym się różni od cash flow?
- Przykłady
Analiza wyników firmy za pomocą wskaźników - pułapki analizy wskaźnikowej
- Jak przeprowadzić prawidłową interpretację wyników finansowych i jak unikać błędów?
- Jak określić potrzeby kapitałowe firmy? - zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
- Jak zmniejszyć potrzeby kapitałowe firmy i poprawić jej stan płynności?
- Czy i kiedy mamy realny wpływ na zmniejszenie potrzeb kapitałowych?
- Jak wzrost zapasów i należności od odbiorców wpływa na wyniki firmy?
- Czym jest płynność finansowa a czym są wskaźniki płynności?
- Jak optymalnie zarządzać kapitałem obrotowym?
- Jakie znaczenia dla firmy ma osiągnięcie progu rentowności?
- Ćwiczenie
Czy można zarządzać przedsiębiorstwem w oparciu o dokumenty finansowe?
- Jak analizować politykę finansową i inwestycyjną na podstawie bilansu?
- Co zrobić, aby utrzymywać równowagę finansową firmy?
- Ćwiczenie
Jak interpretować wskaźniki rentowności? - ROS, ROA, ROE, ROCE, ROI
- Błędy najczęściej popełniane przy ocenie rentowności
- Jak poprawić wyniki wykorzystując dźwignię operacyjną? Na czym polega dźwignia finansowa? Dlaczego trzeba korzystać z zadłużenia? Jakie są granice? A co z ryzykiem
- Analiza rentowności IRR, NPV
- Elementy matematyki finansowej
- Przykłady zastosowań IRR
- NPV - Analizy typu: kupić czy wynająć, kupić czy wytwarzać
- Które poziomy wyników finansowych są istotne przy ocenie firmy a które fałszują jej obraz?
- Dlaczego amortyzacja jest nietypowym kosztem?
- Ćwiczenie
Czym się różni nadwyżka od wyniku - EBIT a EBITDA
- Ćwiczenie
Które wskaźniki należy analizować w zależności od celów analizy? Wybór wskaźników w oparciu o model Du Ponta
- Dyskusja Czy branża i konkurenci stanowią dobry punkt odniesienia do oceny rentowności sprzedaży? Benchmarking
- ROE a cele długoterminowe
- Jaką wartość ma tzw. zdrowy rozsądek w ocenie stanu finansów w firmie?
Dodatkowe informacje:
Gwarantujemy efektywne szkolenie w miłej atmosferze. Dołożymy wszelkich starań dla Waszego zadowolenia i najlepszych efektów szkolenia.
Harmonogram szkolenia:
I dzień: 10:00 - 18:00
II dzień: 09:00 - 17:00
W ramach szkolenia gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Profesjonalizm trenera
- Ciekawe materiały szkoleniowe
- Dyplomy ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne Wyślij e-mail , stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby. Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeniami i wnioskami z innymi uczestnikami szkolenia
Wyślij e-mail
Oraz:
- Dwie przerwy kawowe - w każdym dniu
- Smaczne obiady
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach. Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum Krakowa. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg (zapewniamy wtedy darmowy dowóz taksówką na szkolenie)
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu w Krakowie - doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Wyślij e-mail
Dbamy o zagospodarowanie Państwa wolnego czasu po dniu szkolenia:
Wyślij e-mail
Wszelkich, szczegółowych informacji udzieli Państwu nasz
Opiekun szkolenia:
Dbamy o wygodę naszych Klientów, dlatego hotele, w których organizujemy szkolenia otwarte mają bardzo dobrą lokalizację:
Wyślij e-mail
Szkolenie prowadzi:
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.