Po znalezieniu budowlańca czy firmy remontowej powinniśmy zawrzeć pisemną umowę na wykonanie zaplanowanych prac. W ten sposób najlepiej zabezpieczymy swoje interesy, jeśli wykonawca okaże się nieterminowy - radzi ekspert Favore.pl, serwisu gromadzącego ponad 250 tysięcy ofert usług, z czego prawie 86 tysięcy dotyczy usług budowlanych.
Umowa o wykonanie prac remontowych
zawarta w dniu ...................................... w .........................................................................
między Pan / Pani ..............................................................................................................,
zam. ....................................................................................................................................
zwanym/-ą dalej Zleceniodawcą
a
Firmą ..................................................................................................................................
z siedzibą w .......................................................................................................................,
reprezentowaną przez ......................................................................................................., zwaną dalej Wykonawcą.
§ 1
Wykonawca zobowiązuje się, że zgodnie z niniejszą umową, wykona renowację pomieszczeń Zleceniodawcy w ............................................................................ stosownie do swojej oferty nr .................. z dnia .................. .
§ 2
Zleceniodawca zobowiązuje się, że przed rozpoczęciem prac renowacyjnych wypłaci Wykonawcy kwotę w wysokości .................. PLN jako zaliczkę, stanowiącą .............% wartości umowy.
§ 3
Wykonawca zobowiązuje się do:
*wykonania zleconych prac solidnie i fachowo, zgodnie z przepisami i normami oraz dokumentacją przekazaną mu przez Zleceniodawcę,
*wykonania prac w terminie i zgodnie z ustaleniami § 4 niniejszej umowy,
§ 4
Na wszystkie wykonane prace będące przedmiotem niniejszej umowy Wykonawca udziela ........... letniej gwarancji i zobowiązuje się w terminie gwarancyjnym usunąć wszelkie powstałe usterki i niedociągnięcia. Ze zobowiązań gwarancyjnych wyłączone są te usterki i wady, które powstały na skutek normalnego użytkowania.
§ 5
Wykonawca przeprowadzi wszystkie roboty renowacyjne wymienione w § 1 niniejszej umowy w terminie ........... dni.
Termin umowny może zostać przedłużony, bez konieczności zapłacenia kar umownych, tylko w następujących przypadkach:
*jeśli nastąpią wydarzenia uważane za siłę wyższą;
*jeśli Zleceniodawca w istotny sposób zmieni program prac;
*jeśli w trakcie wykonywania prac umownych pojawi się konieczność zmian w przedmiocie umowy na żądanie Zleceniodawcy lub z powodów, których nie można było wcześniej przewidzieć;
*jeśli termin zostanie przedłużony za porozumieniem obu stron.
§ 6
Cena za wykonanie prac remontowych, będących przedmiotem niniejszej umowy, wynosi .................... PLN /brutto/ przy podatku VAT........% (słownie ........................... .................................................................................................................................. PLN).
Wymieniona wyżej cena jest ryczałtowa. Zmienić ją można wyłącznie w następujących przypadkach:
*jeśli zmianie ulegnie zakres prac,
*jeśli zmienią się przepisy, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
W wyżej wymienionych przypadkach strony sporządzą aneks do niniejszej umowy.
§ 7
Zleceniodawca ureguluje należność wymienioną w § 6 niniejszej umowy pomniejszoną o wypłaconą zaliczkę, na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę, w terminie ........ dni po zakończeniu robót.
§ 8
W przypadku przekroczenia terminu umownego i niewypełnienia zobowiązań z winy Wykonawcy, Zleceniodawca może domagać się od Wykonawcy zapłacenia kary umownej, która wynosi 0,5% wartości umownej za każdy dzień zwłoki, jednak łączna suma kary nie może przekroczyć 5% wartości robót będących przedmiotem umowy.
W przypadku przekroczenia terminu umownego i niewypełnienia zobowiązań z winy Zleceniodawcy, Wykonawca ma prawo zażądać od Zleceniodawcy zapłaty odsetek równych odsetkom bankowym za lokaty złotówkowe naliczonych za każdy dzień zwłoki.
§ 9
Upoważnionym przedstawicielem Zleceniodawcy jest
Pan (Pani) ...........................................................................................................................
Upoważnionym przedstawicielem Wykonawcy jest
Pan ...................................................................................................................................., który współpracuje ze Zleceniodawcą lub jego przedstawicielem podczas trwania robót.
§ 10
Strony postarają się spory wynikłe z wykonania niniejszej umowy rozwiązywać polubownie, a jeśli nie będzie to możliwe przekazać je do rozstrzygnięcia przez Sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Zleceniodawcy.
§ 11
Umowa niniejsza nabiera mocy prawnej po jej podpisaniu przez upoważnionych przedstawicieli obu stron.
§ 12
Umowa niniejsza sporządzona została w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
Wykonawca:
...........................................
Zleceniodawca:
...........................................
http://dobra-inwestycja.blogspot.com
A ja zawsze podpisuje umowy, bo to także zabezpiecza mnie , wykonawcę. W razie nie wypłacenia przez inwestora lub w razie reklamacji aby klient był zadowolony, Tylko żę remonty to małe robótki i mało firm się za nie bierze. JEśli robota ponad 50 tys. to tak. Również wykonuję kosztorysy i tak samo za roboty ponad 50 tys. faktórka. Inaczej się nie opłaca, więc nie łapie się małych robótek dlatego "fachowcy" robią małe roboty, i jest opinia jaka jest.
Pozdrawiam
k.kuracinski@gmail.com w razie pytań
Kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamieniem.
Daję klientom możliwość płatności w ratach, pomagam w pozyskaniu kredytu na remont. W tej chwili pracuję nad udostępnieniem swoim klientom kredytu 0%, w oparciu o istniejące systemy ratalne. Za darmo dowożę materiał na plac budowy. Daję rabaty na materiały. Podpisuję umowę i daję 3 lata gwarancji.
W zamian chcę otrzymać zapłatę za wykonane prace, w transzach, bo nawet przy inwestycjach gminnych czy miejskich wypłata następuje najczęściej w 3-4 ratach.
A podatek VAT na prace w budynku mieszkalnym wynosi 8% a nie 23%. Przynajmniej u mnie :)
pozdrawiam
ekiparemontowa@prokonto.pl
Pozdrawiam