Korzystając z rozwoju internetu ewoluowały technologie przekazywania informacji . Jedną z takich metod był Flash. Flash jest tak naprawdę marką pakietu narzędzi, umożliwiającego tworzenie prezentacji i animacji przy użyciu grafiki wektorowej. W dodatku umożliwia zamieszczenie kodu JavaScript i HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do zamieszczenia w internecie. Technologia Flash powoli odchodzi do lamusa, co jest skutkiem miernej wydajności i pomimo wszystko jednak nie dużej zdolności interakcji ze stroną stworzoną z użyciem tej techniki. Serwisy projektowane we Flashu, są rzeczywiście wizytówkami lub prezentacjami a nie w pełni funkcjonalnymi stronami sieciowymi. Niebagatelną zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma firma Apple, która w sporze z obecnym dystrybutorem Flasha, Adobe postanowiła zakończyć używania tej techniki w swoich produktach które są niesamowicie popularne, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Obecnie technologia Flash jest najczęściej używana nie do projektowania serwisów internetowych a w szeroko pojmowanym marketingu webowym. Flash jako prosta technika wykonywania animacji, które można potem łatwo opublikować w portalu internetowym, stał się szybko zaadoptowany do takich zadań poprzez agencje reklamowe. W dniu dzisiejszym bardzo trudno wytypować stronę internetową bez reklamy a jeszcze trudniej znaleźć reklamę, która nie korzysta z technologii Flash.