Dzięki rozwojowi internetu ewoluowały także techniki prezentacji informacji w sieci. Jedną z takich metod był Flash. Flash jest w rzeczywistości nazwą pakietu narzędzi, pozwalającego na tworzenie prezentacji i animacji przy użyciu grafiki wektorowej. Dodatkowo umożliwia zamieszczenie kodu JavaScript i HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do publikacji w internecie. Oprogramowanie Flash zdaje się odchodzi do lamusa, co jest skutkiem małej wydajności i mimo wszystko jednak małej zdolności interakcji ze stroną stworzoną z użyciem tej technologii. Strony projektowane we Flashu, są tak naprawdę interaktywnymi wizytówkami lub prezentacjami a nie pełnoprawnymi portalami sieciowymi. Bardzo dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma przedsiębiorstwo Apple, która będąc w sporze z obecnym właścicielem Flasha, Adobe podjęła decyzję zaprzestać używania tej techniki w swoich wyrobach które są ogromnie cenione, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Obecnie technologia Flash jest często używana nie do tworzenia aplikacji webowych a w szeroko rozumianym marketingu webowym. Technologia Flash jako szybka technika tworzenia animacji, które można później bardzo łatwo opublikować w portalu internetowym, został szybko zaadoptowany do takich zadań poprzez agencje marketingowe. Dzisiaj bardzo trudno znaleźć stronę internetową nie posiadający reklamy a jeszcze trudniej znaleźć reklamę, która nie wykorzystuje narzędzi Flash.