Dzięki rozwojowi internetu ewoluowały także technologie przekazywania informacji . Jedną z takich technik jest Flash. Flash jest tak naprawdę marką pakietu narzędzi, umożliwiającego tworzenie prezentacji i animacji przy użyciu grafiki wektorowej. W dodatku umożliwia zamieszczenie kodu JavaScript a także HTML, dzięki czemu idealnie się nadaje do zamieszczenia w internecie. Technologia Flash zdaje się odchodzi w zapomnienie, co jest wynikiem miernej wydajności i mimo wszystko jednak niezbyt dużej zdolności interakcji ze stroną stworzoną z wykorzystaniem tej techniki. Portale tworzone we Flashu, są tak naprawdę wizytówkami lub prezentacjami a nie pełnoprawnymi stronami sieciowymi. Bardzo dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma firma Apple, która w sporze z aktualnym dystrybutorem Flasha, Adobe podjęła decyzję zaprzestać używania tej techniki w produktach które są bardzo popularne, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Obecnie technologia Flash jest często używana nie do tworzenia serwisów internetowych a w szeroko pojmowanym marketingu . Flash jako bardzo prosta technika wykonywania animacji, które można później łatwo opublikować w serwisie internetowym, stał się szybko zaadoptowany do takich zadań poprzez agencje reklamowe. W dniu dzisiejszym bardzo trudno wskazać stronę internetową bez reklamy a jeszcze trudniej znaleźć reklamę, która nie używa narzędzi Flash.