Korzystając z rozwoju internetu ewoluowały techniki prezentacji informacji w sieci. Jedną z tych technologii był Flash. Flash jest tak naprawdę nazwą oprogramowania, pozwalającego na tworzenie prezentacji i animacji przy użyciu grafiki wektorowej. W dodatku pozwala na zamieszczenie kodu JavaScript oraz HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do zamieszczenia w internecie. Technologia Flash najwyraźniej odchodzi w zapomnienie, co jest skutkiem kiepskiej wydajności i mimo wszystko niezbyt dużej zdolności interakcji ze stroną stworzoną z użyciem tej techniki. Strony tworzone we Flashu, są rzeczywiście interaktywnymi wizytówkami lub prezentacjami a nie pełnoprawnymi serwisami internetowymi. Bardzo dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma firma Apple, która w sporze z dystrybutorem Flasha, Adobe podjęła decyzję zaniechać używania tej technologii w wyrobach które są ogromnie cenione, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Na chwilę obecną technologia Flash jest często wykorzystywana nie do projektowania serwisów internetowych a w szeroko pojmowanym marketingu internetowym. Technologia Flash jako bardzo szybka metoda tworzenia animacji, które można później łatwo zamieścić w portalu internetowym, został szybko wykorzystywany do tego rodzaju zadań poprzez agencje marketingowe. W dniu dzisiejszym trudno znaleźć stronę internetową nie posiadający reklamy a jeszcze trudniej wskazać reklamę, która nie korzysta z technologii Flash.